Uszkodzenia po myciu
Podczas wizyty w myjni automatycznej lakier samochodu został porysowany. Jak odzyskać pieniądze za jego naprawę?
Po każdym wyjeździe z myjni należy dokładnie obejrzeć samochód. Ewentualne uszkodzenia należy natychmiast zgłosić obsłudze i żądać sporządzenia protokołu reklamacyjnego (po jego podpisaniu przez kierownika myjni, trzeba poprosić o kopię dokumentu).
Większość firm (szczególnie tych dużych) zajmujących się czyszczeniem samochodów ma wykupioną polisę. W takim przypadku to ubezpieczyciel przejmuje na siebie wyjaśnienie sprawy i wypłatę pieniędzy za naprawę. Jeśli okaże się, że myjnia nie ma ubezpieczenia, musi za szkodę zapłacić ze swojej kieszeni. Kiedy jej właściciel nie będzie poczuwał się do winy, nie pozostaje nic innego, jak skierowanie sprawy cywilnej do sądu.
Są sytuacje, kiedy myjnia nie odpowiada za szkody, ponieważ klient złamał regulamin. Ten zwykle wyłącza odpowiedzialność za urwane lusterka (jeśli nie zostały złożone), bagażniki, relingi i inne elementy wystające poza obrys pojazdu. Czyli to klient na własne ryzyko wjeżdża np. z bagażnikiem dachowym.