Przodem w przeszkodę

Czy to prawda, że w razie wypadku najlepiej uderzać w przeszkodę przodem samochodu?

Tak. W momencie uderzenia przód samochodu ulega odkształceniu, pochłaniając i rozpraszając energię kinetyczną. To zasługa specjalnie skonstruowanych stref zgniotu, mających za zadanie wydłużyć czas hamowania i zadziałać jak amortyzator. Z badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację IIHS wynika ponadto, że z punktu widzenia bezpieczeństwa najlepiej jest, gdy auto trafia w przeszkodę "centralnie", a przynajmniej jak największą powierzchnią przodu. Przy okazji warto wspomnieć, że część ekspertów zaleca zakładanie lepszych opon (o głębszym bieżniku) na tylną oś. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko poślizgu nadsterownego, czyli zarzucania tyłem, prowadzącego zwykle do groźniejszego w skutkach uderzenia bokiem samochodu w przeszkodę.

Reklama

Pozycja za kierownicą a airbagi - PORADY

Automatyczne wezwanie pomocy - BEZPIECZEŃSTWO

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy