Zakup samochodu - ważna decyzja. Jak dokonać właściwego wyboru?

Czy bywało już tak, że czułeś się zdezorientowany ofertami i wyprzedażami, którymi zasypywali Cię producenci samochodów i dealerzy? Zakup wymarzonego samochodu to poważna decyzja - przecież angażujemy w nią często niemałe pieniądze, kupując nie tylko środek transportu, ale nasz czas, wygodę i bezpieczeństwo. Jak więc wybrać właściwie? Czy internetowe narzędzia, takie jak www.autoofertomierz.pl mogą nam w tym pomóc? Jak sprawić, żeby po wyjściu z salonu mieć pewność, że samochód, który kupiliśmy jest właśnie tym, którego szukaliśmy?

Czy bywało już tak, że czułeś się zdezorientowany ofertami i wyprzedażami, którymi zasypywali Cię producenci samochodów i dealerzy? Zakup wymarzonego samochodu to poważna decyzja  - przecież angażujemy w nią często niemałe pieniądze, kupując nie tylko środek transportu, ale nasz czas, wygodę i bezpieczeństwo. Jak więc wybrać właściwie? Czy internetowe narzędzia, takie jak www.autoofertomierz.pl mogą nam w tym pomóc? Jak sprawić, żeby po wyjściu z salonu mieć pewność, że samochód, który kupiliśmy jest właśnie tym, którego szukaliśmy?

Jak podejmujemy decyzję?

Wybierając samochód, kierujemy się dwoma rodzajami przesłanek: racjonalnymi i emocjonalnymi. Te racjonalne to wszystkie cechy naszego przyszłego auta, mające potwierdzenie w rzeczywistości - niskie spalanie, pomagające zaoszczędzić pieniądze, niezawodność pozwalająca uniknąć zbytecznych wizyt w serwisach, odpowiednie wyposażenie, zapewniające komfort użytkowania i bezpieczeństwo. Emocjonalne to na przykład poczucie niezależności, jakie daje wymarzony samochód lub chęć do działań, których wcześniej nie podejmowaliśmy. Dokonując zakupu dostajemy więc nie tylko samochód, ale zaspokajamy nasze potrzeby, spełniamy pragnienia, szukamy nowych korzyści. Nabywając nowe auto angażujemy często niemałe środki finansowe, gdyż chcemy maksymalnie dużo zyskać, ale dokonując niewłaściwego wyboru - możemy równie dużo stracić. Dlatego przed zakupem warto odpowiedzieć sobie na pytanie:

Reklama

Co się tak naprawdę liczy?

Według sondażu OBOP, Polacy kupujący samochód w 2008 roku kierowali się jego ceną, ekonomicznością, dobrą opinią modelu i marki, niezawodnością i wyglądem. Decydowały też wygoda, poziom bezpieczeństwa i wyposażenie. Paradoksalnie serwis decydował o zakupie tylko w 5 % przypadków - choć przecież dobry serwis w bezpośredni sposób wpływa na niskie koszty użytkowania auta, czyli jego ekonomiczność. Dlatego przed zakupem samochodu warto zastanowić się, jakie jego cechy są dla nas kluczowe a bez jakich moglibyśmy się obejść. Jeżeli stwierdzimy, że najważniejsza jest cena, niech nie będzie ona jedynym kryterium wyboru - warto przy tym sprawdzić wyposażenie modeli z podobnej półki cenowej. Wyniki takiego porównania mogą być często zaskakujące. Dlatego najlepsza rada dla każdego, kto stoi przed wyborem samochodu, to:

Odrób zadanie domowe. Porównaj oferty.

Po samochód powinniśmy wybrać się uzbrojeni w argumenty. Naszą bronią jest gruntowna wiedza oraz dobra znajomość bieżącej oferty cenowej i asortymentowej konkurentów z danego segmentu rynku. Możemy się przygotować na kilka sposobów: czytając testy na portalach branżowych, w prasie motoryzacyjnej, zapoznając się z opiniami ekspertów motoryzacyjnych. Jednak za każdym razem, kiedy spotkamy się z wypowiedzią typu "ten samochód jest dobry", "ta marka jest sprawdzona" (lub zgoła przeciwną), warto zadać sobie jedno proste pytanie: dlaczego? W świecie racjonalnych wyborów liczy się twarda argumentacja i rzeczywiste, konkretne powody - w ten sposób nie popełnimy błędu, który może nas w przyszłości wiele kosztować. Warto być na bieżąco, ponieważ rynek motoryzacyjny stale się zmienia i to, co było aktualne 10 lat temu, dzisiaj może nie znajdować żadnego uzasadnienia.

Przekonaj się sam.

Mając odpowiednią wiedzę, czas skonfrontować ją z rzeczywistością. O ile pastę do zębów lub batonika można kupić na podstawie zdjęcia z katalogu (dużo nie stracimy), to kupno samochodu bez odbycia jazdy testowej można określić jako prawdziwą nonszalancję. Dopiero w salonie mamy również szanse zweryfikować wszystko to, czego do tej pory się dowiedzieliśmy i na tej podstawie dokonać właściwego wyboru.

Twoja decyzja. Decydujące starcie?

W dobie Internetu, nowych mediów i bogatej oferty rynkowej wielu marek ważna jest wyłącznie realna, a nie abstrakcyjna argumentacja. Dlatego też liczą się producenci pewni swojej oferty, którzy nie boją się konfrontacji z konkurentami. Tacy, którzy są w stanie szczerze i uczciwie wyjść naprzeciw i rzetelnie poinformować Klienta. Tacy, którzy dostarczają mu nowoczesnych, internetowych narzędzi, ułatwiających wybór, przekazując prawdziwe, poparte dowodami informacje na temat poszczególnych modeli. Dzięki temu sam proces zakupu nie musi być już starciem między Klientem a producentem - może być dokonaniem właściwego dla kupującego wyboru, popartego racjonalnymi argumentami.





www.autoofertomierz.pl

materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy