Wygasła koncesja na A1

180-kilometrowy odcinek autostrady A1 Stryków - Pyrzowice będzie budowany w systemie tradycyjnym, ponieważ konsorcjum Autostrada Południe SA (APSA) nie zapewniło finansowania tego projektu - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

180-kilometrowy odcinek autostrady A1 Stryków - Pyrzowice będzie  budowany w systemie tradycyjnym, ponieważ konsorcjum Autostrada Południe SA (APSA) nie  zapewniło finansowania tego projektu - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i  Autostrad.

GDDKiA zapewnia, że zrobi wszystko, aby inwestycja była gotowa na Euro 2012.

Dyrekcja czekała do północy w piątek na informację koncesjonariusza o zamknięciu finansowania budowy, wobec jej braku - koncesja wygasła.

Umowę na wybudowanie i eksploatację tego odcinka podpisano 22 stycznia 2009 r. między Skarbem Państwa a koncesjonariuszem, który był odpowiedzialny za pozyskanie pieniędzy na projekt i budowę trasy. GDDKiA informuje, że zabezpieczając interes Skarbu Państwa i przyszłych kierowców autostrady A1 zobowiązała koncesjonariusza "do wykonania projektu budowlanego do 22 stycznia 2010 roku i projektu wykonawczego do czerwca 2010 roku, a nie rozpoczęcia projektowania dopiero po formalnym zamknięciu finansowania".

Reklama

"Rozwiązanie to zostało zawarte w umowie dla bezpieczeństwa zachowania terminu budowy, aby sprawnie przejąć projekt i rozpocząć dalsze prace bez opóźnień, w przypadku gdyby spółka nie osiągnęła zamknięcia finansowego" - czytamy w komunikacie. GDDKiA otrzymała projekt budowlany inwestycji 20 stycznia 2010 r.

Dyrekcja informuje, że zgodnie z harmonogram budowy A1 w systemie tradycyjnym, w ciągu najbliższych dwóch tygodni sprawdzi projekt pod kątem jego jakości, zgodności z założeniami technicznymi i umową między Skarbem Państwa i APSA.

"Jeżeli okaże się, że projekt, za który odpowiedzialny był koncesjonariusz, jest zgodny z wymogami umowy, na jego podstawie prowadzone będą dalsze procedury zmierzające do uzyskania pozwoleń niezbędnych do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy budowy autostrady A1 od Strykowa do Pyrzowic" - informuje GDDKiA.

Koszt budowy oszacowano na 7,5 mld zł. Gotowa autostrada A1 ma połączyć Trójmiasto z Górnym Śląskiem. W Strykowie, na północ od Łodzi, przetnie autostradę A2, natomiast w Gliwicach autostradę A4. Autostrada kończyć się będzie na przejściu granicznym w Gorzyczkach. Długość całkowita autostrady A1 to 568 km.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: autostrada | dyrekcja | budowy | autostrady | GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy