Walter uczył Aldę

Walter Röhrl - dwukrotny rajdowy mistrz świata, od 1993 roku oficjalny kierowca testowy Porsche i reprezentant firmy - przez dwa dni pomagał zespołowi Aldy podczas testów na torze Jerez. Wojciech Dobrzański, po raz drugi jeżdżący z legendarnym Bawarczykiem, zaliczył 56 okrążeń na prawym fotelu Porsche 911 GT3 Cup prowadzonego przez Röhrla. Andrzej Dziurka dotarł do Andaluzji trzeciego dnia testów, kiedy Röhrl odleciał już na Gran Canarię. Reprezentował tam Niemcy w Pucharze Narodów oraz uczestniczył w imprezie Rally Legends rozgrywanej w ramach Race of Champions.

55-letni Walter Röhrl jest znany przede wszystkim z rajdowych tras - był mistrzem Europy (1974), sięgał po tytuł mistrza świata w 1980 i 1982 roku, wygrał 14 rund RMŚ, w tym czterokrotnie Rajd Monte Carlo. Zajął drugą lokatę w Rajdzie Polski '72. W listopadzie 2000 roku francuscy dziennikarze wybrali go "Rajdowcem stulecia", a setka włoskich ekspertów przyznała Röhrlowi tytuł "Najlepszego rajdowca wszech czasów". Po 1988 roku Bawarczyk startował już tylko w wyścigach długodystansowych - od sezonu 1993 za kierownicą Porsche. Posiada w dorobku zwycięstwo w "6 godzinach Silverstone", siódme miejsce i wygraną w klasie podczas "12 godzin Sebring", trzecią lokatę w eliminacji Porsche Supercup na torze w Monako.

Reklama

Zespół Aldy spędził trzy dni w Jerez, a następnie trzy dni w Estoril, zaliczając w sumie 1.802 km w ramach przygotowań do mistrzostw FIA GT. Zarówno w Hiszpanii, jak i w Portugalii panowała pogoda w kratkę - sporą część testów przeprowadzono na mokrej nawierzchni. Osiągnięte wyniki można porównać z najlepszym czasem okrążenia w samochodzie Porsche 911 GT3 Cup, uzyskanym w trakcie tegorocznych mistrzostw Hiszpanii GT. Vicente Saez wykręcił w październiku w Jerez 1.52,437. Pedro Couceiro zmierzono w marcu w Estoril 1.49,221.

Alda dzieliła Circuito de Jerez z zespołem Prodrive przygotowującym się do American Le Mans Series oraz "24 godzin Le Mans". Tomas Enge, Peter Kox i Rickard Rydell przejechali w ciągu czterech dni 3.500 km za kierownicą Ferrari 550 GTS Maranello. W połowie testów Andrea Piccini zastąpił przeziębionego Rydella.

W styczniu Alda przenosi się na hiszpańskie tory Albacete (13-16.1) i Jarama (20-22.1). Rozpoczęcie FIA GT Championship na Circuit de Catalunya, przesunięto z marcowego terminu na 6 kwietnia.

WYNIKI TESTÓW

Circuito de Jerez (4,423 km)

Wojciech Dobrzański (115 okrążeń) 1.52,14 (suchy tor); 2.01,90 (mokry tor)

Andrzej Dziurka (95 okrążeń) 2.00,27 (mokry tor)

Autodromo Fernanda Pires da Silva - Estoril (4,182 km)

Andrzej Dziurka (108 okrążeń) 1.49,70 (suchy tor); 2.05,84 (mokry tor)

Wojciech Dobrzański (101 okrążeń) 1.50,19 (suchy tor); 2.07,56 (mokry tor)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mistrz świata | Porsche 911 | jerez | porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama