Trzecia korona dla Citroëna!
W trzecim pełnym sezonie startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA zespół Citroëna zdobył po raz trzeci z rzędu tytuł mistrza świata. Ten sukces nadszedł tuż po zapowiedzi w ostatnią środę, powrotu marki do mistrzostw w roku 2007.
Załogi Sébastien Loeb/Daniel Elena i François Duval/Sven Smeets zajmując odpowiednio pierwsze i drugie miejsce odniosły zwycięstwo, powtarzając wynik z Rajdu Niemiec. Tym samym zakończyli podbój trzeciego tytułu dla Citroëna.
Sébastien i Daniel, którzy już na Rajdzie Japonii zapewnili sobie drugi z rzędu tytuł mistrza świata wśród kierowców, odnieśli dwudzieste zwycięstwo w swej karierze. Wyrównali w ten sposób wynik Didier Auriola, awansując na piąte miejsce w klasyfikacji wszechczasów kierowców mogących poszczycić się największą liczbą zwycięstw. Poprawili swój własny rekord ilości zwycięstw w sezonie do 10 oraz rekord nieprzerwanego zdobywania podium – do 12. Wynikiem trzynastu różnych wygranych rajdów, wyrównali ośiągnięcia "wielkiego" Carlosa Sainza, który spędził cały ten weekend z zespołem Citroëna.
Sébastien i Daniel byli wzruszeni powitaniem, jakie zgotował im zespół i kibice na mecie. "Bardzo chciałem tutaj wygrać" przyznał Sébastien. "Wspaniale, że nam się to udało. Jednak jeszcze wajważniejsze jest dla mnie to, że dzięki François odnieśliśmy podwójne zwycięstwo i byliśmy o włos od zajęcia wszystkich 3 miejsc na podium z Xsarą Xevi Pons'a! Liczy się tytuł mistrzowski dla Citroëna, nie zapominając o tytule który zdobył Dani Sordo i C2 Super 1600 w mistrzostwach "Junior WRC". To był naprawdę weekend marzeń, wynik ciężkiej pracy oraz wielkiej pasji i zaangażowania całego zespołu. Nasze jubileuszowe dziesiąte zwycięstwo symbolizuje ten doskonały sezon i chciałbym zadedykować je naszemu zespołowi…"
"Jednym z naszych głównych celów na ten rok była obrona tytułu w klasyfikacji producentów," mówi Claude Satinet, dyrektor Automobiles Citroën. "Ta korona jest dla nas ważnym uzupełnieniem tytułu w klasyfikacji kierowców, bowiem potwierdza osiągi oraz niezawodność 2 samochodów i 2 załóg. Potwierdza w sposób jeszcze bardziej wyraźny i oczywisty właściwą wartość marki Citroën, poziom kwalifikacji i motywacji jej ekip technicznych."
Dyrektor Citroën Sport, Guy Fréquelin, cofnął się we wspomnieniach o kilka miesięcy… "Początek sezonu nie był dla nas łatwy. Po Szwecji i Monte Carlo wraz z Claude’m Satinet mówiliśmy, że kolejne sezony rajdowe, niczym pory roku, następują po sobie i bardzo od siebie się różnią. Na szczęście, dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu okazało się w końcu, że ten sezon nie tylko stał się podobny do poprzednich, ale także dużo lepszy! Jestem niezwykle dumny ze wszystkich. Chciałbym też podziękować tym, którzy na końcu łańcucha wiedzy, kompetencji i pracy, wkładają w to dzieło swój talent. Sébastien, François, Daniel, Stéphane, a potem także Sven wnieśli swój ogromny wkład w zdobycie trzeciego z rzędu tytułu dla Citroëna. Nie zapominam też o tym, jak bardzo Carlos i Marc pomogli nam w trudnych chwilach. Marka Michelin poprzez swoje produkty zwiększała potencjał Xsary WRC . Jetem też pełen uznania dla prywatnych kierowców, którzy nam zaufali. Xevi Pons i jego Xsara zakończyli ten rajd o włos od miejsca na podium. Dani Sordo jest mistrzem świata juniorów na Citroënie C2 Super 1600. Jest to niezmiernie motywujące przed wyjazdem na Rajd Australii i przygotowaniem do powrotu w 2007 roku!"