Rajd Argentyny: Skoki i watersplashe!
Carlos Sainz z pilotem Markiem Marti w Citroenie Xsarze WRC zostali zwycięzcami Rajdu Argentyny. Słynny "El Matador" po raz 26. w swojej karierze wygrał rajd zaliczany do światowego czempionatu, ustanawiając tym samym nowy rekord i obejmując samotne prowadzenie w tabeli najlepszych kierowców wszechczasów.
Dotychczas Sainz prowadził w tej klasyfikacji ex aequo z Colinem McRae, który ma na koncie 25 triumfów.
Ostatnie odcinki specjalne Rajdu Argentyny nie przyniosły żadnych istotnych zmian w klasyfikacji - wygrał je Harri Rovanpera, ale cała impreza zakończyła się pełnym sukcesem zespołu Citroena. Nie dosyć, że wygrał Sainz, to jeszcze na drugim miejscu na metę wjechała załoga Sebastien Loeb/Daniel Elena. Jest to pierwszy w tym sezonie dublet tej francuskiej marki, która umocniła się na prowadzeniu w klasyfikacji producentów. Również Loeb zdecydowanie lideruje w klasyfikacji kierowców. Sainz awansował na trzecie miejsce, które zajmuje wspólnie z Markko Martinem.
Pierwsza niedzielna pętla Rajdu Argentyny składała się z prób: Carlos Paz 2 (14,81 km), Tanti (9,50 km) oraz Cosquin (19,19 km). W imponującym stylu rozpoczął Sebastien Loeb. Na inauguracyjnym niedzielnym odcinku specjalnym był bezkonkurencyjny. Do lidera zawodów - Carlosa Sainza (piąty rezultat) - odrobił aż 12,8 sekundy. Na kolejnych dwóch oesach wicemistrz świata był wolniejszy od słynnego El Matadora i w efekcie różnica między nimi wynosi równe 90 sekund.
Oprócz Sebastiena Loeba na listę zwycięzców oesowych wpisywali się kolejno kierowcy rodem z Finlandii: Harri Rovanpera (Peugeot 307 WRC) oraz Mikko Hirvonen (Subaru Impreza WRC). Postawa młodego reprezentanta zespołu Subaru na pierwszej niedzielnej pętli budzi szacunek. Oprócz wspomnianego zwycięstwa oesowego, dwukrotnie był trzeci. W klasyfikacji generalnej zajmuje wysokie czwarte miejsce (+8:34.3), mając blisko dwie minuty przewagi nad wspomnianym Harri Rovanperą.
Pierwszy niedzielny odcinek specjalny przyniósł istotne zmiany w klasyfikacji kierowców rywalizujących o punkty w PC WRC. Po próbie tej Gianluigi Galli stracił fotel lidera na rzecz Daniela Soli (obaj w Mitsubishi Lancerach Evo 7). Włoch zanotował o blisko 52 minuty gorszy rezultat niż jego konkurent. Po 24 odcinkach specjalnych podium PC WRC uzupełniają dysponujący Mitsubishi Lancerami Evo 7: Jani Paasonen (+57.8) oraz Manfred Stohl (+3:19.6).
Przed kierowcami jeszcze dwie próby: Mina Clavero (24,69 km) oraz słynny El Condor (16,77 km). Początek pierwszej z nich o godzinie 18:44.
Zobacz WYNIKI w serwisie Motosport.
TUTAJ galeria z pierwszego dni zmagań. TUTAJ - Rajdowe skoki, a TUTAJ - rajdówki w wodzie!
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.