Rajd Akropolu
Szkocko-brytyjska załoga Colin Mc Rae/Nicky Grist jadąca fordem focusem WRC została zwycięzcą 47 Rajdu Akropolu. Jest to dwudziesta wygrana Mc Rae w eliminacjach MŚ, druga w tym roku oraz 36 dla barw Forda. Jak do tego doszło?
Colin Mc Rae objął prowadzenie w greckim rajdzie już podczas trwania I etapu (pięć odcinków specjalnych), kiedy samochód ówczesnego lidera imprezy Marcusa Gronholma dachował tracąc prawe przednie koło i mnóstwo cennego czasu. Szkot jechał wspaniale i szczęśliwie wyprzedzając swojego kolegę z teamu Hiszpana Carlosa Sainza oraz zajmującego trzecią pozycję reprezentanta Peugeota Francoisa Delecoura.
Pierwszy dzień zmagań okazał się ostatnim dla tak znanych kierowców jak: Tommi Maekinen (zdemolowane zawieszenie oraz urwane wcześniej lewe tylne koło w lancerze Evo VI), Kenneth Eriksson (hyundai accent WRC) oraz Freddy Loix (kłopoty z silnikiem oraz zawieszeniem carismy GT). Podczas trzeciego odcinka specjalnego pech nie ominął także polsko-belgijskiej załogi Hołowczyc/Fortin. Od prowadzonej przez Polaka subaru imprezy WRC oderwało się koło przez co dalsza jazda okazała się niemożliwa.
Po pierwszym dniu rajdu jego tabela wyglądała następująco: 1.Mc Rae 1:04.09,6, 2.Sainz +38,5 sek, 3.Delecour +1:12,9 sek, 4.Kankkunen +2:00,8 sek, 5.Burns +2:08,9 sek, 6.Finlay +3:26,6 sek.
Podczas trwania drugiego dnia rajdu (sześć OS-ów) stawce rywalizujących wciąż przewodził Mc Rae. Z dalszej walki wycofali się obaj kierowcy Seata (Auriol i Gardemeister). W prowadzonych przez nich corodbach WRC awarii uległo ogumienie (Auriol złapał aż pięć "kapci"!). Z wyników zniknęło także nazwisko Marcusa Gronholma. Kilku kierowców, w tym także tych ze ścisłej czołówki borykało się z potężnymi kłopotami natury technicznej. Na greckich, kamienistych szutrach zawieszenia w swoich samochodach łamali: Kankkunen, Delecour (dwukrotnie) i Solberg.
Kolejność na mecie II etapu wyglądała następująco: 1.Mc Rae 3:01.09,0, 2.Sainz +48,1 sek, 3.Burns +3:00,1, 4.Arai +7:47,9, 5.Kankkunen +7:51,8, 6.Schwarz +8:31,6.
W trzecim dniu zawodów (siedem OS-ów) z walki o jedną z czołowych pozycji wyeliminowany został lider tabeli MŚ Brytyjczyk Richard Burns. Zacięty bój o wygraną toczyli natomiast dwaj kierowcy Forda: Colin Mc Rae i Carlos Sainz. Zawodnicy ci często zmieniali się na pozycji lidera. Ostatecznie - decyzją szefostwa teamu - jako pierwszy linię mety w Itei minął Szkot i to on właśnie zainkasował 10 kolejnych punktów przyznawanych za zwycięstwo w eliminacji rajdowych MŚ.
Na uwagę zasługują doskonałe postawy mniej liczących się do tej pory kierowców: Toshihiro Arai oraz Abdullaha Bakhashaba. Po raz pierwszy w tym roku swoje mistrzowskie punkty zdobył także startujący skodą Armin Schwarz.
47. Rajd Akropolu, VII eliminacja RMŚ'2000, 993,85 kilometrów, w tym 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 403,71 km.
1.Mc Rae/Grist ford focus WRC 4:56.54,8
2.Sainz/Moya ford focus WRC +23,1
3.Kankkunen/Repo subaru impreza WRC +6:38,3
4.Arai/Freeman subaru impreza WRC +7:40,8
5.Schwarz/Hiemer skoda octavia WRC +9:11,0
6.Bakhashab/Willis toyota corolla WRC +12:54,9
7.Richelmi/Barjou subaru impreza WRC +13:33,3
8.Dor/Breton subaru impreza WRC +13:59,8
9.Delecour/Grataloup peugeot 206 WRC +15:12,3
Aktualna tabela RMŚ: Kierowcy: 1.Burns 38, 2-3.Mc Rae, Gronholm 24, 4-5.Sainz, Maekinen 23, 6.Kankkunen 18, 7-8-9.Auriol, Arai, Loix 4, 10-11-12-13.Gardemeister, Radstroem, Solberg, Rovanpera 3, 14-15-16.Delecour,Schwarz, Thiry 2, 17.Panizzi 1.
Producenci: 1.Subaru 58, 2.Ford 47, 3.Peugeot 31, 4.Mitsubishi 29, 5.Skoda 8, 6.Seat 7, 7.Hyundai 1.