Polski sukces w Porsche Supercup na torze Hungaroring

Po trudnych kwalifikacjach na torze Hungaroring Kuba Giermaziak, który w sobotę uzyskał 5 miejsce w dzisiejszym wyścigu pokonał wszystkich rywali i bezapelacyjnie, z dużą przewagą wygrał cały wyścig Porsche Supercup.

To historyczny sukces polskiego kierowcy. Kuba objął prowadzenie już na 5 okrążeniu. Dzięki zwycięstwu awansował na czwarte miejsce w generalce Porsche Supercup. Dobrze spisał się także drugi Polak, Robert Lukas (Hermes Attempto Racing) był szósty, a inny kierowca polskiego zespołu Vervy Racing, Słowak Stefan Rosina był siódmy.

Kuba Giermaziak: Wciąż trudno mi uwierzyć, że właśnie wygraliśmy nasz pierwszy wyścig w Porsche Supercup. To zasługa całego naszego zespołu i ciężkiej pracy. Samochód był naprawdę wspaniale ustawiony i pomimo małych problemów w kwalifikacjach wiedzieliśmy, że jeśli spadnie deszcz, to możemy powalczyć o podium.

Na początku było sporo walki i w zasadzie od drugiego okrążenia mieliśmy najszybsze auto na torze, ale na mokrej nawierzchni nie jest wcale łatwo wyprzedzać. Trochę pomogły nam błędy innych kierowców, natomiast Edwardsa wyprzedziłem w czystej walce, ponieważ byłem szybszy. Później, kiedy znalazłem się na czele, mogłem już spokojnie jechać swoim tempem i zwiększać przewagę. Starałem się jechać bezbłędnie i równym rytmem. Widziałem, że rywale popełniali błędy, a ja trzymałem auto na torze i udało się dowieźć do końca to pierwsze miejsce. To był nasz dzień!

Reklama

Teraz czeka nas przerwa wakacyjna, ale dla mnie nie będzie ona taka długa, ponieważ za tydzień ścigam się w Formule 3 na torze Nurburgring, a poza tym mamy zaplanowane testy w Porsche. Mam nadzieję, że za cztery tygodnie na torze Spa udowodnimy, że nasze pierwsze i drugie miejsce w ostatnich dwóch wyścigach nie były przypadkiem.

Kuba Giermaziak to kierowca urodzony 09.07.1990 w Gostyniu. Przygodę ze sportem motorowym rozpoczął w 2000 roku od startów w Kartingowych Mistrzostwach Polski. Kariera kartingowa trwała do 2006 roku i została zakończona bardzo dobrymi wynikami, z których na uwagę zasługuje drugie miejsce w Finale Światowym ROK Cup na torze w Lonato, uznawanym przez wielu za Kartingowe Mistrzostwa Świata.

W sezonie 2007 zadebiutował w Formule Renault 2000 w Pucharze Północnej Europy (NEC). W 2008 roku Kuba, oprócz wyścigów w NEC, startował również w najbardziej prestiżowej serii Formuły Renault - Puchar Europy (EUROCUP). Sezon zakończył na 6. miejscu w NEC i 18. w EUROCUP.

W 2009 roku Kuba Giermaziak postanowił połączyć starty w samochodzie turystycznym i formule. Przesiadł się do Audi R8 LMS, w którym ścigał się w ADAC GT Masters. Od czerwca 2009 Kuba rywalizował również w Formule Renault 2.0 i pomimo absencji w pierwszej połowie sezonu wywalczył 9. miejsce w klasyfikacji generalnej EUROCUP.

W sezonie 2010 Kuba z sukcesami kontynuował starty w ADAC GT Masters. Występy w tej serii zakończył na 8. miejscu, czterokrotnie stając na podium. Co najważniejsze, w serii Porsche Supercup z każdym wyścigiem poprawiał swoje wyniki i ostatecznie zajął 2. miejsce wśród debiutantów oraz 10. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Porsche Mobil1 Supercup to międzynarodowy monomarkowy cykl pucharowy. Wyścig od 1993 roku towarzyszy Grand Prix Formuły 1, co oznacza, że obie serie rozgrywane są na tych samych torach, w ramach tej samej imprezy sportowej.

Od 2005 roku uczestnicy tego cyklu pucharowego ścigają się samochodami Porsche 911 GT3 Cup (typ 997). Wszystkie auta mają jednakowe parametry techniczne, a zespoły mogą jedynie dokonywać zmian w ustawieniach podwozia oraz tylnego spoilera.

Ważące zaledwie 1160 kg samochody wyposażone są w sekwencyjną 6 - biegową przekładnię i osiągają moc 450 KM. W wyścigu startuje średnio 24 zawodników. Punkty otrzymuje pierwszych piętnastu kierowców na mecie, według schematu 20-18-16-14-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Zawodnik, który wywalczy pole position otrzymuje dodatkowo 2 punkty.

Od 1993 roku liczba wyścigów w sezonie waha się od dziewięciu do dwunastu startów. W sezonie 2011 odbędzie się 11 wyścigów. Wyścigowy weekend rozpoczyna się zazwyczaj piątkową sesją treningową, podczas której zespoły ustawiają samochody pod specyfikację danego toru.

W sobotę odbywają się kwalifikacje, natomiast wyścig w ramach Porsche Supercup rozpoczyna się zwykle w niedzielę przed południem i gromadzi średnio 120.000 widzów na każdym torze. Kierowcy podczas zawodów pokonują trasę około 70 km.

Wyścigi z cyklu Porsche Supercup należą do najszybszych i najbardziej spektakularnych cyklów wyścigów monomarkowych. Uczestnicy Porsche Mobil1 Supercup to profesjonalne zespoły wyścigowe, które każdorazowo wystawiają co najmniej dwa samochody wyścigowe. Zakres wymagań w tej serii powoduje, że są to wyścigi wywołujące duże emocje publiczności. Wytypowanie zwycięzców jest bardzo trudne i dzięki temu zmagania kierowców są równie atrakcyjne na początku jak i pod koniec sezonu. W cyklu Supercup oceniani są kierowcy, zespoły i debiutanci (tzw. rookie).

Kwestie przyznawania punktów i nagród pieniężnych sprecyzowane są w regulaminie, który posiada zezwolenie DMSB (Niemiecki Związek Sportów Motorowych e.V.). Dotrzymywanie zasad regulaminu nadzorowane jest podczas każdej imprezy przez niezależnego, technicznego komisarza DMSB oraz komisarzy sportowych. W ten sposób zagwarantowane jest wyrównanie szans i sportowa zasada uczciwości.

Specyfikacja samochodu Porsche 911 GT3 Cup (typ 997)

Wspawana klatka bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi DMSB, sześciopunktowy pas bezpieczeństwa, dopasowany do użycia z HANS, elektroniczny system zarządzania pracą silnika MS3.1 firmy Bosch, 90 litrowy pojemnik na paliwo, 2 osobne obwody hamulcowe

Silnik: 6 cylindrowy, bezsprężarkowy w układzie bokser

Pojemność skokowa: 3797

Moc: 331 kW/450 KM przy 7500 1/min

Maksymalna liczba obrotów: 8500 1/min

Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna

Waga: 1160 kg

Paliwo: Superplus bez ołowiu, 98 ROZ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Giermaziak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy