Peugeot w wersji TT
Rasowa, zachwycająca nawet najwybredniejszych estetów sylwetka, z tak interesującymi detalami, jak wykończony włóknem węglowym dach czy oryginalnie ukształtowana tylna szyba.
Znakomite materiały i nienaganne wykonanie wnętrza. Liczne elementy z aluminium. W topowej wersji kokpit i kierownica pokryte elegancką, czarną skórą. Lakier fortepianowy na środkowej konsoli. Doskonałe, sportowe fotele. Bogate wyposażenie z dwustrefową, automatyczną klimatyzacją, wysokiej klasy sprzętem audio, wspomagającą kierowcę elektroniką i licznymi, dostępnymi za dopłatą ekstrasami...
Auto nie tylko świetnie się prezentuje, ale także wspaniale jeździ. Z najmocniejszym, 200-konnym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem, rozpędza się od zera do setki w ciągu 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi, według producenta, dokładnie 237 km/godz. Potężny moment obrotowy (275 Nm), dostępny już przy 1700 obr./min, sprawia, że kierowca w każdym momencie czuje pod nogą wystarczający zapas mocy i nawet wspinając się na strome wzniesienie nie musi zanadto redukować biegów.
Dodajmy od razu, nie wchodząc w szczegóły, że także osiągi, zapewniane przez każdą z dwóch pozostałych, widniejących aktualnie w ofercie jednostek napędowych - słabszą odmianę benzynówki (156 KM) i diesla (163 KM) - są naprawdę godne szacunku. A miłośnicy motoryzacyjnej techniki z niecierpliwością czekają na kolejną, już zapowiedzianą wersję wspomnianego auta: z napędem na cztery koła i hybrydowym silnikiem wysokoprężnym.
Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, podobnie jak układ kierowniczy. Zawieszenie pozwala szybko pokonywać zakręty (w czym pomaga dwustopniowo wysuwający się tylny spojler), ale jednocześnie nie odbiera kierowcy i pasażerowi poczucia komfortu. Właśnie - pasażerowi, bowiem choć pojazd, o którym mowa, jest teoretycznie czteromiejscowy, to z tyłu ciasno będzie nawet dzieciom. Już pojawiły się sugestie, by owe pseudofotele wyrzucić, powiększając w ten sposób przestrzeń bagażową.
Warto zauważyć, że peugeot RCZ to pierwszy od niepamiętnych czasów samochód tej marki opatrzony nie cyfrowym, lecz literowym oznaczeniem. Tak, jakby producent chciał podkreślić, w jaki segment rynku mierzy: ten zdominowany obecnie przez audi TT.
Nowe coupe Peugeota w Polsce pojawi się we wrześniu. Ceny zaczynają się od 98 tys. zł za 156-konna wersję 1,6 a kończą na 109 tys. zł za 2-litrowego diesla.
Zobacz nowego peugeot na filmie.
Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.