Nissan navara
Załoga Hołowczyc - Fortin wystartuje w Dakarze Nissanem Navara.
Auto, którym Hołowczyc i Fortin wystartują w Dakarze 2007 zostało zbudowane w RPA, ale jego dalszym przygotowaniem i serwisowaniem podczas rajdu zajmie się belgijska firma Overdrive Racing. Jej szefem i założycielem jest Gregoire de Mevius, dwukrotny, rajdowy mistrz świata grupy N (1991, 1992), dwukrotny mistrz Belgii oraz siedmiokrotny uczestnik Dakaru. W tym ostatnim rajdzie wygrał między innymi cztery odcinki specjalne, był liderem, a w sezonie 2002 zajął trzecie miejsce. Siedziba Overdrive Racing mieści się w Gembloux, 20 kilometrów od Brukseli.
Pierwsze testy nowego Nissana Navara Hołowczyc przeprowadził w RPA. Miejsce nie było przypadkowe, ponieważ to właśnie w Rosslyn pod Pretorią znajduje się wielka fabryka japońskiej firmy, w której powstają między innymi terenowe pick-upy. W miejscowym dziale sportu budowane są z kolei terenowe rajdówki, z których korzystał między innymi fabryczny team Nissana.
W RPA Hołowczyc sprawdzał swój samochód na bezdrożach o szutrowym i skalistym podłożu, których nie brakuje również w Maroku, ale także w Portugalii, Mali czy w Senegalu, krajach przez które prowadzi trasa Dakaru. Kluczowa dla wyników rajdu jest zazwyczaj rywalizacja na pustyni w Mauretanii. Dlatego też kolejne próby zostały przeprowadzone na piaskach w Dubaju. Jazdy wypadły obiecująco. Samochód ma dobre wyważenie i nie jest podatny na grzęźnięcie w piachu.
Dla mierzącego 196 centymetrów Krzysztofa Hołowczyca ważna jest także wielkość kabiny samochodu, w którym przyjdzie mu spędzać nawet po kilkanaście godzin dziennie: - Cieszy mnie bardzo, że jednostka napędowa znalazła swoje miejsce w komorze silnika, a nie częściowo w kabinie kierowcy tak jak to miało miejsce w poprzedniej, bardzo ciasnej rajdówce - powiedział reprezentant ORLEN Team
Podstawowe dane techniczne Nissana Navara:
silnik: VQ 40 V6 (benzynowy)
pojemność silnika: 3954 ccm moc: 290 KM
skrzynia biegów: SADEV, 6 -stopniowa, sekwencyjna
przeniesienie napędu: stałe 4 WD, centralny dyferencjał z dwoma chłodnicami oleju
zawieszenie tylne: Donerre, z tłumikiem drgań, z integralnym systemem hydraulicznym dla pełnej wydajności przy maksymalnym obciążeniu z pełnym zbiornikiem paliwa.
zawieszenie przednie: Donerre, podwójny wahacz, z pojedynczymi amortyzatorami sprzężony z integralnym systemem hydraulicznym dla tras o trudnym charakterze
hamulce: wentylowane przednie i tylne
nadwozie: typu pick-up
zbiornik paliwa: 500 litrów, dwie pompy paliwowe z chłodnicą paliwa w kanale na dachu
masa własna: 1825 kG bez paliwa
opony: BF Goodrich