Najlepsza zabawka dla dużych chłopców?

Ostatnimi czasy w naszym kraju rośnie popularność quadów. Zamożniejsi rodacy coraz częściej odkrywają też nowe, alternatywne formy motoryzacyjnej przyjemności.

Tego typu rozwiązania proponuje chociażby firma Bombardier Recreational Products wchodząca w skład potężnego kanadyjskiego koncernu słynącego głównie z produkcji samolotów i sprzętu wojskowego. W ofercie BRD znajduje się wiele niezwykłych pojazdów, jak chociażby ratraki czy cieszące się rosnącą popularnością trójkołowce.

W 2007 roku Kanadyjczycy wprowadzili na rynek serię trójkołowych pojazdów o nazwie Can-Am Spyder. Nie są to jednak typowe "trajki" zbudowane z połączenia samochodu z motocyklem. Pojazdy przypominają raczej budowane w latach trzydziestych słynne trójkołowce Morgana. Różnica polega jednak na tym, że produkty Bombardiera pozbawione są klasycznej kabiny - kierowca "dosiada je" podobnie, jak quady i motocykle. Seria Can-Am może się też pochwalić napędem na tylne koło, co sprawia, że szczególnie upodobali ją sobie miłośnicy driftu.

Reklama

Firma wprowadza właśnie na rynek usportowioną odmianę - oferowanego również w Polsce - Can Am Spyder F3 - model F3-S. W stosunku do klasycznego F3 model F3-S wyróżnia się przemodelowanymi błotnikami ze światłami LED, zamszowym siedzeniem z kontrastowymi przeszyciami i zmodyfikowanym trybem sportowym opracowanym specjalnie z myślą o jeździe bokami. Jego uruchomienie zmniejsza czułość układu kontroli stabilności, dzięki czemu można pozwolić sobie na bardzo głębokie uślizgi tylnego koła. Elektronika nie zostaje jednak całkowicie dezaktywowana i - w razie potrzeby - przejmuje kontrolę nad przepustnicą.

Can-Am Spyder F3-S napędzany jest rzędowym, trzycylindrowym silnikiem Rotax 1330 ACE o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm. Moc przenoszona jest na tylne koło za pośrednictwem półautomatycznej lub ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Pojazd dysponuje również biegiem wstecznym.

Standardowym wyposażeniem F3-S są m.in sygnowane przez Brembo hamulce z systemem ABS, zabezpieczenie antykradzieżowe a nawet tempomat. Pojazd może się też pochwalić bagażnikiem mieszczącym pakunki o objętości do 24,4 l.

Wady? Podobnie, jak w przypadku wszystkich szybkich zabawek dla dużych chłopców największą z nich jest cena. Ceny Can-Am Spyder F3-S na amerykańskim rynku startują z pułapu 21 249 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje sumę około 85 tys.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy