Micheliny dobrze hamują
Publikujemy kolejną porcję wrażeń naszych czytelników, którzy użytkują opony Michelin Alpin A4.
Witam,
Pogoda dalej jesienna, w ciągu dnia +8 st C, ale trochę popadało, więc dwa słowa dotyczące opon Michelin Alpin 4 w ww. warunkach:
- na mokrej nawierzchni przyczepność opon znacznie spada (w porównaniu do nawierzchni suchej), jednakże w porównaniu do zachowania innych opon można być zadowolonym. Niestety, testując opony w normalnym ruchu (a nie na torze) nie sposób ocenić gdzie jest granica dość odważnej jazdy na mokrym. Za jazdę na mokrym na 10 pkt daję 7 (skala od 1 do 10, gdzie 10 to najlepiej).
- opony Michelin Alpin dość dobrze odprowadzają wodę znajdującą się na jezdni. Przejeżdżając przez mniejsze i większe kałuże można nie zdejmować nogi z gazu, auto trzyma się drogi. Za odprowadzenie wody na 10 pkt daję 8 (skala od 1 do 10, gdzie 10 to najlepiej).
- hamowanie na mokrej nawierzchni również jest na wysokim poziomie, kilka razy musiałem mocniej wdepnąć hamulec i za każdym razem udało się zatrzymać przed przeszkodą. Tu jestem bardzo zadowolony, ponieważ mam jeszcze w pamięci nienajlepiej radzącą sobie z hamowaniem na mokrym zimową oponę Nokian. Za hamowanie na mokrym na 10 pkt daję 9,5 (skala od 1 do 10, gdzie 10 to najlepiej).
- hamowanie na nawierzchni z posypką z liści jesiennych - niestety auto wpada w poślizg, ale tutaj żadna opona nie pomoże - trzeba zwolnić, zwłaszcza jeśli dodatkowo na te listki trochę popadało.
Tomasz Poznański
***
Witam
Moje wrażenia i spostrzeżenia po przejechaniu ok. 1000 km na testowanych oponach.
1. Spalanie wydaje się być wyższe niż na oponach letnich, lecz mniejsze aniżeli na poprzednio użytkowanych oponach zimowych Kleber. Ciśnienie panujące w oponach nie zmieniło się od czasu montażu opon w sieci Euromaster.
2. Komfort jazdy nadal bardzo wysoki. Opony wydają się być miękkie co akurat przy moim stylu jazdy mi odpowiada. Rodzina, a szczególnie Żona zauważyła zwiększenie komfortu podróżowania.
3. Przyczepność opon na mokrej nawierzchni i suchej bardzo dobra.
4. Droga hamowania, praca układu hamulcowego samochodu - miłe zaskoczenie, na mokrej nawierzchni samochód przy prędkości ok. 50 km i poruszaniu się po spadku nie wpadł w poślizg, układ ABS nie musiał interweniować. Byłem przekonany że mogą być problemy z zatrzymaniem się. Samochód sprawnie zatrzymał się.
5. Trwałość opon wydaje się być w normie. Znikły już tzw. wąsy opon, opony są w bardzo dobrym stanie bez widocznych zmian czy odkształceń, pomimo jazdy w dodatnim zakresie temperatur. Ogólna ocena opon w testowanym okresie oceniam jako 5 (skala 1-5).
Sławomir Kuśpit
Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.