Lisowski w Scirocco R-Cup
Organizatorzy drugiej edycji Volkswagen Scirocco R-Cup przygotowali po dwa miejsca dla zawodników z każdego kraju.
Z ponad 300 zgłoszeń, wybranych zostało 21 kierowców, którzy będą ze sobą rywalizować podczas 10 wyścigów. Wśród nich znalazł się także niespełna 21-letni krakowianin - Mateusz Lisowski.
Również w ubiegłym roku Mateusz ścigał się w niemieckich rozgrywkach - Seat Leon Supercopa, a w sezonie 2011, za namową współpracującego z nim inżyniera, postanowił spróbować swoich sił za kierownicą 275-konnego Volkswagena Scirocco.
Mateusz Lisowski: Moja nowa broń, podobnie jak samochód którym ścigałem się w ubiegłym roku, jest wyposażony w skrzynię DSG. W odróżnieniu do Leona, jest napędzany gazem ziemnym i posiada ciekawe urządzenie push-to-pass, dzięki któremu po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, na około 40 sekund przybywa nam 50 KM. Przydaje się to głównie do wyprzedzania i obrony przed atakami innych kierowców. Kiedy zawodnik użyje tej funkcji zarówno z tyłu samochodu, jak i z przodu zapala się niebieska lampka informująca o tym fakcie pozostałych rywali.
Mateusz Lisowski - sylwetka zawodnika
Data urodzenia: 26.07.1990
Miejsce zamieszkania: Wieliczka
Swoją przygodę z kartingiem rozpoczął jako siedmiolatek, jednak na starty w Kartingowych Mistrzostwach Polski musiał czekać aż do 2001 roku. Już pierwsze sezony przyniosły młodemu krakowianinowi pasmo sukcesów: drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie Kadet 60, Wicemistrz Polski w klasie Kadet 80, a w końcu zdobyty tytuł Mistrza Polski w klasie Kadet 80, co zaowocowało przejściem do klasy ICA-Narodowej.
Po rocznej przerwie w startach, Mateusz Lisowski wraz z opiekującym się jego karierą ojcem, postanowił wystartować Seatem Leon Supercopa w barwach Seat Sport Polska w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Po zdobyciu tytułu Mistrza Polski w klasie H-3500 nadszedł czas na zagraniczne starty w ramach Ceska Pojistovna Skoda Octavia Cup. Młody zawodnik już podczas pierwszego wyścigu zwrócił na siebie uwagę organizatorów i kibiców, zajmując miejsce na podium i zostając pierwszym liderem sezonu. Gdyby nie falstart podczas 4. rundy, prawdopodobnie utrzymałby tę pozycję, zostając zwycięzcą całego cyklu. Ostatecznie ukończył sezon na 5. pozycji, będąc pierwszym zawodnikiem Pucharu spoza Czech.
W sezonie 2009 postanowił poprawić swój wynik i wygrać Puchar w klasyfikacji generalnej. Zwycięstwo w 3 wyścigach i dziewięciokrotne stawanie na podium pozwoliło zrealizować założony plan, przez co Mateusz Lisowski stał się pierwszym Polakiem w historii, który wygrał Ceska Pojistovna Skoda Octavia Cup.
Przebieg kariery:
Karting:
2002 - Wicemistrz Polski w klasie kadet 60
2003 - Wicemistrz Polski w klasie kadet 80
2004 - Mistrz Polski w klasie kadet 80
2005 - Mistrz Polski w klasie ICA A Senior
Wyścigi:
2007 - Mistrz Polski w klasie H-3500 w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (3 wygrane wyścigi)
2008 - 5. miejsce w Ceska Pojistovna Skoda Octavia Cup (1 wygrany wyścig, 1 pole position); DSMP (Renault Megane Trophy) - 2 rundy ukończone na 2. miejscu
2009 - 1. miejsce w Ceska Pojistovna Skoda Octavia Cup (3 wygrane wyścigi, 9 miejsc na podium, 1 pole position); drugi Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej i Mistrz Polski w 3 klasie w DSMP (Renault Megane Trophy)
2010 - 15. miejsce w klasyfikacji generalnej Seat Leon Supercopa