Krzysztof Hołowczyc to jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, mający już w swojej karierze tytuł mistrza i wicemistrza Europy, liczne triumfy w mistrzostwach kraju oraz udane starty w mistrzostwach świata.
Karierę sportową rozpoczął od krótkiej przygody z kartingiem jeszcze podczas nauki w szkole podstawowej. Grał także w siatkówkę. Rajdy pochłonęły go jednak całkowicie i do dzisiaj pozostały jego wielka pasją. Na koncie jego największych sukcesów są trzy zwycięstwa w Rajdzie Polski (1996, 1998, 2005) oraz pierwsze miejsca w rajdach Albeny, ELPA i Cypru (1997).
Hołek - jak mówią o nim kibice - startował już z powodzeniem za kierownicą wielu modeli samochodów takich jak Fiat 125p, Polonez, Toyota Celica, Ford Escort Cosworth, Subaru Impreza WRC czy Peugeot 206 WRC słynąc zawsze z widowiskowego stylu jazdy. Od 2005 roku kolejnym wyzwaniem stał się dla Hołowczyca Dakar.
Sukcesy sportowe oraz wyjątkowa osobowość zaowocowały jego ogromną popularnością. Nie pozostało to również bez wpływu na wzrost zainteresowania rajdami samochodowymi w Polsce. Hołowczyc stał się także osobowością sportową i telewizyjną, a potwierdzeniem tego był jego wybór przez widzów TVP1 na "Najpopularniejszego Sportowca Polski w 1997 roku". Krzysztof Hołowczyc lubi rajdy trudne technicznie. Jak sam mówi: "Im gorzej i większy bałagan na drodze, tym dla mnie lepiej".
Pozasportowe pasje reprezentanta ORLEN Team związane są z działalnością na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W listopadzie 2006 roku Fundacja Krzysztofa Hołowczyca "Kierowca Bezpieczny" jako jedyna organizacja pozarządowa z Polski została wyróżniona w pierwszej edycji Excellence in Road Safety Awards. Nagrody w konkursie organizowanym przez Komisję Europejską w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD) są wyrazem uznania dla skutecznych i innowacyjnych inicjatyw realizowanych w Europie, w celu zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych.
Data urodzenia: 04.06.1962 w Olsztynie
Wzrost : 196 cm
Waga: 89 kg
Hobby: sporty motorowodne, motocykle
Ceni: rodzinę - żonaty, ma dwie córki Karolinę i Alusię
Nie lubi: narzekać
Sukces: zdobycie tytułu mistrza Europy
Przebieg kariery sportowej:
2006; Rajd Tunezji - 4 miejsce, Dakar - nie ukończył, po awarii silnika w samochodzie wycofał się po etapie do Warzazat
2005; Rajd Barbórka - zwycięstwo w słynnej próbie sportowej na ulicy Karowej Rajd Polski, mistrzostwa Europy - 1. miejsce Dakar - meta w debiucie, po kłopotach technicznych 60 miejsce, ale w końcówce rajdu w czołówce na kilku etapach
2004: Rajd Kormoran - 1. miejsce
2003: starty w mistrzostwach świata samochodów produkcyjnych (PCWRC)
2002: starty w rajdach regionalnych
2001: wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej
2000: starty w mistrzostwach świata
1999: mistrz Polski w klasyfikacji generalnej
1998: starty w mistrzostwach świata Rajd Argentyny - 7. pozycja, najlepsze w historii indywidualnych mistrzostw świata miejsce polskiego kierowcy w klasyfikacji generalnej
1997: mistrz Europy (zwycięstwa w rajdach Albena, ELPA i Cypru)
1996: mistrz Polski w klasyfikacji generalnej, 6. miejsce w mistrzostwach Europy
1995: mistrz Polski w klasyfikacji generalnej, wicemistrz Europy
1994: mistrz Polski w gr. N, II wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej
1991: wicemistrz Polski w klasie N-04, 11. miejsce w klasyfikacji generalnej
1989: mistrz Polski w klasie A-14, 6. miejsce w klasyfikacji generalnej
1986: II wicemistrz Polski w klasie A-14, 5. miejsce w klasyfikacji generalnej
1984: debiut w rajdzie (Kormoran)