Koniec seicento! Po 13 latach!

Gdyby zabrać się za pisanie historii polskiej motoryzacji, wśród marek z największymi zasługami dla naszego kraju, na pierwszym miejscu wymienić należy Fiata.

Pierwsze samochody włoskiego producenta budowano na licencji w Polsce jeszcze przed II Wojną Światową, ale prawdziwy rozkwit przypada na początek lat siedemdziesiątych. Właśnie wtedy, w 1973 roku w Polsce zmontowano pierwszego fiata 126p - pojazd, dzięki któremu Polacy zachłysnęli się masową motoryzacją.

O popularnym "maluchu" śmiało powiedzieć można, że zmotoryzował nasz kraj. Jego następca - wytwarzany w Tychach od 1991 roku model cinquecento - również na długo wpisał się w krajobraz polskich dróg. Auto znów pozwoliło Polakom zaczerpnąć odrobiny samochodowej świeżości. Miało niezwykle pojemne nadwozie, przedni napęd i całkiem dynamiczne jednostki napędowe. Dzięki wersji sporting z 1,1 litrowym benzynowym silnikiem o mocy 54 KM wielu młodych ludzi mogło stawiać swoje pierwsze kroki w sporcie samochodowym.

Reklama

W 1997 roku popularna "pięćsetka" ustąpiła miejsca nowszej konstrukcji - modelowi seicento. Podobnie jak poprzednik, produkowany wyłącznie w tyskiej fabryce Fiata, pojazd szybko zyskał sobie sympatię ludzi, którzy poszukiwali niewielkiego i taniego w utrzymaniu środka transportu. Auto chętnie wybierały kobiety, w wersji van stanowiło również trzon flot wielu firm. Przez kilka lat seicento mógł się również pochwalić tytułem najtańszego nowego auta na rynku.

13 lat od debiutu seicento podjęto decyzję o zakończeniu produkcji co nastąpić ma jeszcze w tym miesiącu.

Po całym świecie jeździ 1 milion 39 tysięcy seicento, które w ostatnich latach sprzedawano pod nazwą "600". Na polski rynek trafiło zaś 289 tysięcy sztuk tego samochodu.

Co zastąpi seicento? Całkowicie nowy model, który pojawić się ma już w przyszłym roku! Tak więc o losy fabryki FAP w Tychach, która w koncernie Fiata ma bardzo dobra opinię nie trzeba się martwić.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiata | auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy