Jak oceniasz polskie drogi?

Pomimo wysokiej temperatury w tym roku nie będzie zakazu poruszania się po drogach dla ciężarówek - dowiedział się reporter RMF FM. Kamery: Zobacz, jak wygląda sytuacja na drogach.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że stan dróg krajowych poprawił się na tyle, że nie trzeba już zatrzymywać tirów na parkingach. "Owszem - występują koleiny, ale remontujemy je cały czas (...) 60% dróg jest w stanie bardzo dobrym"- stwierdził Artur Mrugasiewicz z GDDKiA.

Najpierw chcieliśmy zgłosić tę wypowiedź do konkursu na urzędniczy absurd roku, ale po głębszym zastanowieniu doszliśmy do wniosku, że stanowisko GDDKiA nie jest jednak pozbawione sensu.

Pesymizm obezwładnia i zniechęca, optymizm zagrzewa do działania i z tego powodu jest postawą bardziej konstruktywną. Szklanka może być do połowy pełna, albo od połowy pusta. Ze słów przedstawiciela generalnej dyrekcji wynika, że jest pełna w 60 proc. Taki, jego zdaniem, procent dróg w Polsce jest w stanie, który można określić jako "bardzo dobry". Co prawda kierowcy mają na ten temat odmienną opinię, ale wystarczy uznać, że są po prostu pechowcami i poruszają się po drogach z pozostałych 40 proc.

Reklama

"Owszem - występują koleiny, ale remontujemy je cały czas" - mówi Artur Mrugasiewicz.

Trzeba umieć odróżnić przyczyny od skutków. Koleiny biorą się nie z ciężarówek, lecz z wad samych dróg - zbyt słabej ich konstrukcji, marnej jakości materiałów itp. Aby pozbyć się skutecznie kolein, nie wystarczy wstrzymać podczas letnich upałów (zimowych mrozów, jesiennych słot, wiosennych roztopów) ruch ciężkich pojazdów. Należałoby solidnie, od podstaw, przebudować drogi. To wymaga czasu, pieniędzy i zapału. Czasu mamy pod dostatkiem, na pieniądze naciągnęlibyśmy Brukselę, ale skąd wziąć zapał? Na pewno trudno go szukać wśród urzędników GDDKiA.

Zatrzymanie latem ciężarówek na parkingach spowoduje mnóstwo zamieszania, narazi gospodarkę na koszty, a nie usunie przyczyn problemów z drogami, tzn. z ich 40 proc. Skoro tak, to trzeba skoncentrować siły i środki na optymalizacji stanu istniejącego. Cieszy nas zatem zapewnienie Artura Mrugasiewicza, że reprezentowany przez niego urząd cały czas remontuje koleiny. Po elegancko wyremontowanych koleinach jeździ się przecież dużo przyjemniej niż po zaniedbanych.

Kamery na drogach

poboczem.pl
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | kamery | sytuacja na drogach | polskie drogi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy