"Hołek" Sobieski

Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski znów razem. Najbardziej utytułowany polski duet rajdowy ostatniego dziesięciolecia wystartuje w tym sezonie w ośmiu rundach mistrzostw Polski, w barwach nowego zespołu - Sobieski Rally Team. Hołek i Wiślak będą jeździli Peugeotem 206 WRC - samochodem, który w sezonie 2000 sięgnął w bezprecedensowy sposób po dwa tytuły w mistrzostwach świata.

Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski znów razem. Najbardziej utytułowany polski duet rajdowy ostatniego dziesięciolecia wystartuje w tym sezonie w ośmiu rundach mistrzostw Polski, w barwach nowego zespołu - Sobieski Rally Team. Hołek i Wiślak będą jeździli Peugeotem 206 WRC - samochodem, który w sezonie 2000 sięgnął w bezprecedensowy sposób po dwa tytuły w mistrzostwach świata. Obsługą auta, które zostało zbudowane przez dział sportu Peugeot w Velizy zajmuje się belgijska firma Kronos. Debiut Peugeota 206 WRC w barwach Jan III Sobieski, Peugeot, Total i Michelin nastąpi już 16 lutego na trasach odcinków specjalnych Zimowego Rajdu Dolnośląskiego

Reklama

- Nie mogę się już doczekać pierwszego startu za kierownicą nowego auta. O takim samochodzie marzy z pewnością w tej chwili każdy kierowca rajdowy. Po rocznej przerwie powracam na trasy rajdowe w Polsce i celem moim oraz mojego nowego zespołu jest oczywiście walka o mistrzowski tytuł. Mam świadomość, że nie będzie to łatwe. Polska liga rajdowa staje się jedną z najsilniejszych w Europie. Otrzymuję jednak wspaniałą, rajdową "broń" i mam nadzieję, że w siódmym sezonie moich profesjonalnych startów uda mi się zrealizować ten plan. Cieszę się, że moją propozycję przyjął Maciek Wisławski. W mistrzostwach Polski nie ma alternatywy dla jego ogromnego doświadczenia i umiejętności, a także znakomitej atmosfery jaką tworzy w całym zespole. A w tym stresującym sporcie nie jest to bez znaczenia. Tak jak Maciek przez dwa ubiegłe sezony, tak tym razem Jean Marc Fortin też będzie tuż obok mnie. Fortepian z Wiślakiem zamieniają się po prostu rolami. Cały zespół pracował bardzo ciężko, aby jak najlepiej przygotować się do sezonu. Wierzę, że będziemy zbierali owoce tej pracy - powiedział Krzysztof Hołowczyc

Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski sięgnęli już wspólnie po tytuły mistrzów (1997) i wicemistrzów (1995) Europy. Dwukrotnie wywalczyli także tytuły mistrzów Polski (1995,1996). Zwyciężali wspólnie w wielu najtrudniejszych rajdach w mistrzostwach Polski i Europy.

- Po bardzo trudnym dla nas sezonie 1998 miałem trochę dość zasiadania w fotelu pilota. Podjąłem się zajęć koordynatora w naszym zespole, które okazały się nie mniej absorbujące. Szybko jednak zdałem sobie sprawę, że najbardziej odpowiada mi rola pilota rajdowego. Z tym większą radością i nie mniejszą satysfakcją przyjąłem propozycję Krzysztofa. Mam świadomość, że czeka nas bardzo trudny sezon. Rywalizacja w mistrzostwach Polski osiągnęła bardzo wysoki poziom, a ten sezon zapowiada się superatrakcyjnie. Nasi rywale są również bardzo dobrze przygotowani. Ale to wszystko jeszcze zwiększa motywację do wspólnej walki o kolejny tytuł mistrzów Polski. Podejmujemy to wyzwanie - powiedział Maciek Wisławski.

Strategicznym sponsorem Sobieski Rally Team jest British American Tobacco Polska, należące do międzynarodowego koncernu tytoniowego, posiadającego wieloletnie związki ze sportami motorowymi.

- Samochody w naszych barwach triumfowały już w rajdowych mistrzostwach świata. Z radością, a także nadzieją inaugurujemy współpracę z tak znakomitą załogą rajdową jaką tworzą Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski, których zespół przyjął nazwę Sobieski Rally Team. Jan III Sobieski to nasza najpopularniejsza marka, która obchodzi w tym roku siódmą rocznicę "narodzin". Jak słyszałem - "siódemka" to szczęśliwa liczba dla Krzysztofa, który siedem lat temu rozpoczął swoje pasmo sukcesów. Ten zupełnie nowy mariaż w polskim sporcie wróży więc dobrze na przyszłość, tym bardziej, że poparty jest talentem, profesjonalizmem i doświadczeniem. A że w każdej dyscyplinie sportu potrzebna jest odrobina szczęścia, więc dobrze, że "siódemka" jest z nami - stwierdził Jacek Siwek, prezes British American Tobacco Polska.

Peugeot 206 WRC to samochód, dzięki któremu fabryczny zespół francuskiej firmy już w pierwszym, pełnym sezonie startów w mistrzostwach świata 2000 sięgnął po tytuły zarówno w klasyfikacji indywidualnej jak i producentów. Rajdowe sukcesy samochodów spod znaku lwa rozpoczęły się jednak o wiele wcześniej. Już w latach dwudziestych i trzydziestych Peugeoty 201 i 301 zwyciężały między innymi w słynnym Rajdzie Monte Carlo. Wspaniałą kartę zapisał w historii Peugeota nasz rodak Nick Nowicki, który triumfował w słynnym Rajdzie Safari (1963, 1968) zasiadając za kierownicą Peugeota 404. W 1978 roku, model 504 V6 Coupe poprowadził z kolei do zwycięstwa na kenijskich bezdrożach Jean-Pierre Nicholas, obecny szef teamu fabrycznego tej firmy. Popularny w światku rajdowym Jean-Pierre zwyciężył także wraz z Peugeotem w trzech eliminacjach mistrzostw świata. W połowie lat osiemdziesiątych na trasach odcinków specjalnych dominował słynny Peugeot 205 T16, w którym Timo Salonen i Juha Kankkunen wywalczyli tytuły mistrzów świata w latach 1985 i 1986. Ubiegły sezon zakończył się zwycięstwem Marcusa Gronholma. Peugeot ma na swoim koncie 27 wygranych rajdów w mistrzostwach świata oraz po trzy mistrzowskie tytuły w klasyfikacji indywidualnej (1985,1986,2000) i producentów (1985, 1986, 2000).

- Peugeot Polska od kilku lat uczestniczy w sporcie samochodowym w Polsce. Od trzech lat rozgrywany jest Rajdowy Puchar Peugeota. W tym roku przeprowadziliśmy wielką i cieszącą się dużą popularnością imprezę pod nazwą Zostań Kierowcą Rajdowym. Te dwa przedsięwzięcia będą również kontynuowane w przyszłym sezonie. Wspaniałe zwycięstwa Marcusa Gronholma i zespołu fabrycznego Peugeota w mistrzostwach świata zainspirowały nas do podjęcia wraz z naszymi partnerami nowego wyzwania na rajdowych trasach. Jesteśmy przekonani, że Krzysztof Hołowczyc, najlepszy polski kierowca ostatnich lat oraz Peugeot 206 WRC odniosą sukces również w Polsce i nie zawiodą tak licznych miłośników sportu samochodowego nad Wisłą - stwierdził Francois Poirier, prezes Peugeot Polska.

Szefem Sobieski Rally Team jest Paul Turner, który powiedział: - Jest mi bardzo miło, że możemy dziś poinformować o szczegółach tegorocznego programu oraz przedstawić sponsorów naszego zespołu. Poczyniliśmy tym razem wiele zmian, a dumą napawa nas możliwość współpracy z tak wielkimi firmami o globalnym zasięgu jak British American Tobacco, Peugeot, Total i Michelin. Sobieski Rally Team jest tym zespołem, dzięki któremu w Polsce po raz pierwszy pojawia się Peugeot 206 WRC - samochód, który sięgnął po dwa tytuły w mistrzostwach świata 2000. Tym właśnie samochodem będziemy startowali w mistrzostwach Polski, które uważane są za jeden ze stojących na najwyższym poziomie narodowych seriali na świecie. Nasza załoga, Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski to znów niezwykle popularny i najbardziej utytułowany duet ostatniej dekady w Polsce. Z naszym zespołem pozostaje również Jean Marc Fortin pełniący obecnie funkcję koordynatora ze strony naszego technicznego partnera jakim jest belgijska firma Kronos.

Mistrzostwa Polski 2001 zapowiadają się niezwykle emocjonująco i mamy nadzieję, że spotkają się z wielkim zainteresowaniem mediów, zainteresowaniem na które z pewnością zasługują i czego oczekują fani sportu rajdowego nad Wisłą. Nie mamy wątpliwości, że rzesze kibiców zgromadzonych wokół odcinków specjalnych będą mogły obserwować pasjonujący pojedynek wielkich rywali, a rywalizacja będzie prowadzona w duchu sportowej przyjaźni i fair play.

Bezpieczeństwu w rajdach chcemy w tym roku poświęcić szczególną uwagę, współpracując z organizatorami oraz przedstawicielami mediów i opierając się na bardzo bogatych doświadczeniach Krzysztofa i Macieja oraz naszego całego zespołu. A zwycięzcami na koniec sezonu zostaną nie tylko najlepszy kierowca, pilot i zespół, ale także polscy kibice, którym my obiecujemy widowisko na najwyższym poziomie - zakończył Paul Turner.

PEUGEOT 206 WRC - dane techniczne:

silnik: typ XU9J4, turbodoładowany (Garrett), szesnastozaworowy, ustawiony poprzecznie

o pojemności 1997,5 ccm, moc 300 KM przy 5250 obr/min

maksymalny moment obrotowy 535 Nm przy 3500 obr/min

dwa wałki rozrządu w aluminiowej głowicy, blok aluminiowy

przeniesienie napędu: na cztery koła, skrzynia biegów sekwencyjna o sześciu przełożeniach

zawieszenie: przód i tył kolumny McPherson

hamulce: tarczowe, wentylowane

wymiary samochodu: 4005 mm (długość), 1770 mm (szerokość), 1370 mm (wysokość)

rozstaw pomiędzy osiami: 2468 mm

masa samochodu: 1230 kg

pojemność zbiornika paliwa: 85 litrów

oleje i płyny: Total

opony: Michelin (obręcze 18 cali na asfalt, 16 na śnieg, 15 na szuter)

Kalendarz rajdowych samochodowych mistrzostw Polski 2001

16-18 luty Rajd Zimowy Dolnośląski

20-22 kwiecień Rajd Elmot

18-20 maj Rajd Krakowski

8-10 czerwiec Rajd Polski

29 czerwiec/1 lipiec Rajd Kormoran

6-8 wrzesień Rajd Wisły

28-30 wrzesień Rajd Karkonoski

19-21 październik Rajd Warszawski

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: tytuły | Peugeot 206 | kierowca | Michelin | jean | Krzysztof Hołowczyc | team | wrc | rajd | Peugeot | hołowczyc | hołek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy