Fotografowie kalendarza Pirelli 2007

Duet Inez van Lamsweerde i Vinoodh Matadin wydaje się mieć niewyczerpane zdolności do odkrywania nowych fotograficznych lądów.

Na początku lat 90. jako jedne z pierwszych w historii fotografii pokazały, że technologia cyfrowa może pełnić ważną rolę twórczą. Wprowadziły nowe koncepcje do fotografii mody. Wypracowały własny, niepowtarzalny styl - połączenie uwodzicielskich zdjęć i prowokujących opowieści.

Reklama

Od początku lat 90. ich rewolucyjne zdjęcia ukazały się w amerykańskim, francuskim i włoskim Vogue'u, V Magazine, Visionaire, The New York Times Magazine oraz W Magazine. Ich nowatorskie podejście widoczne jest także w kampaniach reklamowych takich firm jak: Balenciaga, Calvin Klein, Louis Vuitton, Yohji Yamamoto, Chloe, Dior Homme, Miu Miu czy Estee Lauder.

Van Lamsweerde i Matadin są również autorkami zdjęć, które zdobyły uznanie w świecie sztuki współczesnej. Można je zobaczyć w Matthew Marks Gallery of New York, gdzie wystawili projekty pt. The Now People Part Two Life on Earth (2005), The Now People Part One: Paradise (2003/4), ME (1999) oraz The Widow (1997).

Ich prace są również wystawiane w międzynarodowych muzeach i galeriach, m.in. w Stedelijk Museum w Amsterdamie, Hayward Gallery w Londynie i Whitney Museum of Contemporary Art w Nowym Jorku.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje