FIA zmienia przepisy

Rada ds Sportów Motorowych FIA zadecydowała, że w każdej eliminacji mistrzostw świata począwszy od sezonu 2002 może startować tylko 90 samochodów. Inna zmiana dotyczy możliwości zatrudniania przez zespoły tzw. kierowców specjalistów od danego rodzaju nawierzchni.

Rada ds Sportów Motorowych FIA zadecydowała, że w każdej eliminacji mistrzostw świata począwszy od sezonu 2002 może startować tylko 90 samochodów. Inna zmiana dotyczy możliwości zatrudniania przez zespoły tzw. kierowców specjalistów od danego rodzaju nawierzchni.

Od teraz zespół musi mieć dwóch stałych kierowców, a tylko jeden może być wymieniany w zależności od rajdu. FIA w związku z ograniczeniem liczby zgłoszeń, rekomenduje także proporcje odnośnie ilości aut w poszczególnych klasach. I tak w przypadku eliminacji Super 1600 powinno być 30 WRC, 30 S1600 i 30 innych aut. W przypadku pozostałych eliminacji 30 WRC i 60 innych aut.

Pozostałe ważne ustalenia:

- każdy zespół fabryczny musi uczestniczyć we wszystkich rundach MŚ i zgłosić minimum dwa, a maksimum trzy samochody

Reklama

-

- z trzech zgłoszonych przez "fabrykę" samochodów tylko dwa najwyżej sklasyfikowane zdobywają punkty. W związku z tym zawodnik nie zgłoszony do mistrzostw nie może odebrać punktów zgłoszonemu.

- zespół, który wcześniej nie był zgłoszony do mistrzostw świata może włączyć się do rywalizacji w środku sezonu, ale nie będzie wtedy zdobywał punktów, ani indywidualnych, ani producenckich. Nowy zespół po włączeniu się do rywalizacji musi brać już udział we wszystkich pozostałych rundach MŚ minimalnie dwoma, a masymalnie trzema samochodami

- mistrz z poprzedniego sezonu będzie miał zarezerwowany numer 1, numer 2 należec będzie do drugiego "stałego" kierowcy w zespole. 3 przypadnie trzeciemu kierowcy zespołu. Następne numery będą przyznawane zgodnie z kolejnością klasyfikacji producentów. I tak jeśli mistrzowski zespół z klasyfikacji producentów nie ma w swoim składzie mistrza w klasyfikacji indywidualnej to wtedy zespół ten otrzyma numery 4,5 i 6. Następne numery zespoły otrzymają zgodnie z wyżej opisanym kluczem. (Autoklub PL).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zespoły | fia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy