FIA GT 2004 z Marcinkiewiczem
Już w najbliższy weekend na włoskim torze Monza rozpoczną się Mistrzostwa Świata FIA GT 2004. Tegoroczny cykl długodystansowych wyścigów, który nie obędzie się bez polskiego akcentu, będzie się składał z 10. trzygodzinnych wyścigów oraz tradycyjnie jednego 24-godzinnego na belgijskim torze Spa-Francorchamps.
Jedną z nowości w tym sezonie będą wyścigi w odległych: Dubai'u w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Zhuhai'u w Chinach, gdzie tegoroczny sezon zostanie oficjalnie zakończony.
Dobrze znany polskim kibicom niemiecki zespół Proton Competition wystawi Porsche 911 GT3 RS w klasie N-GT. Używany w poprzednim sezonie samochód został podczas zimowej przerwy gruntownie przygotowany do nowego sezonu w siedzibie zespołu, a blisko 430 konny silnik został zmodyfikowany przez dział sportu Porsche.
W składzie zespołu będzie Maciej Marcinkiewicz wraz z dwoma niemieckimi kierowcami Geroldem Ried'em i Christianem Ried'em.
Dla jedynego w stawce polskiego kierowcy, z przeszłością w wyścigach Formuły 3, będzie to jego piąty start w samochodzie "z dachem". Student z Olsztyna zadebiutował w FIA GT za kierownicą Porsche 911 GT2 polskiego zespołu Alda w 2002 roku, w którym został liderem. Na mecie wyścigu w Brnie zespół zajął 8. miejsce w klasie GT.
W ubiegłym sezonie reprezentował on już Proton Competition, a jego zmiennikami za kierownicą Porsche 911 GT2 byli doświadczeni włoscy kierowcy Mauro Casadei i Moreno Soli. Po dobrych wynikach kwalifikacyjnych, polsko-włoska załoga nie ukończyła wyścigu z powodu awarii samochodu. Następnie Maciej Marcinkiewicz wziął udział w wyścigach na angielskim Donington Park oraz Monza we Włoszech. W obu wyścigach Maciej startował za kierownicą Porsche 911 GT3 RS klasy N-GT, a jego zmiennikami byli niemieccy kierowcy Gerold i Christian Ried. Wyścig na Donington Park, pomimo ogromnej straty czasowej spowodowanej dodatkowymi pit-stopami na naprawę zawieszenia, ukończyli na wysokim 10. miejscu. Na Monzie awaria dwóch silników podczas treningów i kwalifikacji zepchnęła polsko-niemiecki zespół niemalże na koniec stawki. Jednak bardzo dobra taktyka i szybka jazda kierowców zaowocowała znakomitym 8. miejscem w wyścigu, dzięki czemu Maciej zdobył swój pierwszy punkt w klasyfikacji FIA GT.
Zapowiada się emocjonujący i trudny weekend dla polsko-niemieckiego zespołu, który planuje "wyrównanie rachunków" z włoskim torem i poprawę miejsca z poprzedniego sezonu.
Kalendarz FIA GT 2004: 28/03/2004 Monza 18/04/2004 Valencia 02/05/2004 Magny-Cours 16/05/2004 Hockenheim 30/05/2004 Brno 27/06/2004 Donington 01/08/2004 Spa-Francorchamps 05/09/2004 Imola 19/09/2004 Oschersleben 08/10/2004 Dubai