Daleko od serii

Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana przez Volkswagen Racing Polska we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport - działami koncernu zajmującymi się autami sportowymi.

Samochód jest wyposażony w jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 260 KM. Smaku rywalizacji dodaje system Push-to-Pass, którego aktywacja na krótki czas zwiększa moc silnika o dodatkowe 50 KM.

Za bazę do konstrukcji pucharowego VW Golfa posłużył Golf GTI 6 generacji. Został on jednak gruntownie przebudowany i przystosowany do udziału w wyścigach samochodowych.

Jak po szynach...

Zmienione zostało zawieszenie, zainstalowano wyścigowe amortyzatory z dwudrożną regulacją parametrów ugięcia i odbicia, sportowe sprężyny, wyeliminowano tuleje metalowo-gumowe, w ich miejsce zainstalowano specjalne łożyska (tzw. uni-balls), zwiększając sztywność układu i zapobiegając przemieszczeniom, które są niezbędne przy komfortowej jeździe ulicznej, a niepożądane w przypadku jazdy sportowej. Dzięki zmienionym zwrotnicom i wahaczom samochód jest niższy i szerszy przy zachowaniu właściwej kinematyki zawieszenia.

Reklama

Chłodzenie wymagane

Seryjny układ wydechowy zastąpiono specjalnie zaprojektowanym układem sportowym. W związku ze zwiększeniem ilości wydzielanego ciepła silnika i skrzyni biegów (wymiennik ciepła skrzyni DSG jest chłodzony cieczą) przebudowano układ chłodzenia doposażając go w dwie dodatkowe chłodnice cieczy. W efekcie tych zmian pojemność układu zwiększyła się o ok. 3 litry, niezmieniony pozostał natomiast wypełniający go płyn - Castrol Radicool SF.

Dwusprzęgłowe tempo

Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem typu DSG wyposażona została w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szperę), oraz otrzymała nowe oprogramowanie pozwalające na skrócenie, i tak rekordowego, czasu zmiany biegów.

Niezbędne minimum

Wnętrze - wszystkie zbędne elementy wnętrza (tapicerki, fotele) zostały usunięte, a do kabiny trafił wyścigowy fotel, 6 punktowe pasy bezpieczeństwa, klatka bezpieczeństwa oraz centralnie uruchamiany układ gaśniczy. Masa samochodu zmniejszyła się z seryjnych 1393 kg do 1210 kg. Różnica 183 kg byłaby odczuwalna nawet w cywilnym aucie, a co dopiero egzemplarzu wyczynowym.

Analiza wskazana

Dodatkowo samochód został wyposażony w najnowszej generacji układ telemetrii AIM, pozwalający na monitorowanie i analizę pracy większości istotnych podzespołów samochodu, a także parametrów i stylu jazdy kierowcy. Dzięki niemu kierowcy mogą poprawiać swoje umiejętności porównując je do szybszych zawodników, a inżynierowie analizować pracę podzespołów.

Sprawdzone w każdych warunkach

"Samochody były testowane na kilku torach, zarówno w Polsce, Niemczech, jak i Hiszpanii. Podczas testów sprawdzane były optymalne ustawienia, m.in. geometrii zawieszenia, amortyzatorów, stabilizatorów, tak, aby można było je ustawić we wszystkich samochodach na poszczególne rundy wyścigowe", mówi Waldemar Pabijan, Koordynator Techniczny w Volkswagen Racing Polska. "Został również przeprowadzony test długodystansowy, celem którego było ewentualne wykrycie najsłabszych punktów samochodu, w celu ich wcześniejszego wyeliminowania w całej serii. Ogółem w teście długodystansowym samochody przejechały ok. 3000 km - jest to równe ilości przejechanych kilometrów podczas 2 sezonów wyścigowych VWCC" dodaje Pabijan.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy