4 miliony w 12 lat
Od 1991 roku, gdy podpisano umowę z niemieckim koncernem Volkswagen, zakłady Škoda Auto wyprodukowały 4 mln samochodów.
Jubileuszowym egzemplarzem okazała się Škoda Fabia Combi 1.2 HTP 12V/47 kW w kolorze Stone metalik, wyprodukowana 2 września 2003 roku.
Podczas uroczystości, która odbyła się w zakładzie w Mlada Boleslav, Vratislav Kulhanek, prezes Zarządu Škoda Auto powiedział: Najnowsze technologie i organizacja koncernu Volkswagen zostały szybko wdrożone dzięki najwyższym kwalifikacjom czeskich inżynierów, techników i robotników. Dzięki temu w ciągu kilku lat Škoda z lokalnego producenta stała się przedsiębiorstwem o znaczeniu międzynarodowym. Dzisiaj nowoczesne samochody sprzedajemy w 78 krajach. Škoda Auto jest także jedynym producentem z tej części Europy, który zdobył pewną pozycję wśród renomowanych marek.
Obecnie Škoda Auto produkuje nie tylko samochody pod własna marką, ale także dostarcza jednostki napędowe i komponenty dla innych producentów koncernu Volkswagen.
W 1991 roku, a więc w chwili podpisania umowy z koncernem Volkswagen, zakłady Škoda Auto produkowały łącznie około 170 tys. samochodów rocznie. Była to Škoda Favorit. Pierwszy wspólnie modernizowany model, a więc Škoda Fabia, stał się największym dotychczasowym sukcesem producenta. W ciągu siedmiu lat produkcji sprzedano aż 1 420 000 egzemplarzy. Pierwszym modelem samochodu stworzonym przy wykorzystaniu pełnych możliwości i technologii koncernu Volkswagen była Škoda Octavia, której produkcję rozpoczęto w 1996 roku. W 1999 roku z taśmy produkcyjnej zakłady w Mlada Boleslav zjechał kolejny model samochodu o nazwie Škoda Fabia, który w trzech wersjach nadwozia zdobywa z powodzeniem kolejne rynki na wszystkich kontynentach. Od 2001 roku produkowany jest także największy model samochodu marki Škoda. W nowoczesnym zakładzie w Kvasinach powstaje Škoda Superb. Natomiast podczas wrześniowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem zaprezentowany zostanie prototyp małego samochodu rodzinnego o nazwie Roomster. Ten kolejny prototyp ukazuje duże możliwości Centrum Badawczo-Rozwojowego Cesana w Mlada Boleslav. W 2002 roku Škoda Auto wyprodukowała prawie 450 tys. samochodów. Przewiduje się, iż mimo trwającego nadal kryzysu w światowej motoryzacji, tegoroczna produkcja powinna być na zbliżonym poziomie.