100 milionów volkswagenów!

W Wolfsburgu zjechał dziś z taśmy produkcyjnej 100-milionowy samochód ze znakiem VW. Był to touran 1,9 TDI w kolorze srebrnym.

W Wolfsburgu zjechał dziś z taśmy produkcyjnej  100-milionowy samochód ze znakiem VW. Był to touran 1,9 TDI w kolorze srebrnym.

Podstawę sukcesów Volkswagena stworzył legendarny już garbus. W roku 1945 wyprodukowano 1 800 samochodów tego modelu. Produkcja wzrastała w sposób ciągły, tak że pięć lat później z taśmy produkcyjnej zjechał 100.000 volkswagen.

Oferta modeli była sukcesywnie rozszerzana. Największy wkład w dzisiejszy wynik miało siedem wersji garbusa (21,5 miliona samochodów) oraz pięć generacji golfa (23 miliony pojazdów, od 2002 roku jest to model wyprodukowany w największej liczbie egzemplarzy). Ponadto bardzo dobrze sprzedawały się passaty (13 milionów) oraz polo (9 milionów).

Reklama

W zakładzie w Wolfsburgu produkcja rozpoczęła się w 1945 roku, a pierwszym pojazdem opuszczającym linie produkcyjne był garbus. Następnie powstały kolejne zakłady: w 1953 roku w Brazylii, w 1955 - w Hanowerze, w 1956 - w Afryce Południowej i w 1957 - w Kassel. W roku 1964 uruchomiono produkcję w Meksyku i zakład w Emden.

Sześć lat później powstała fabryka w Salzgitter, a po dziesięciu latach otwarto pierwszy zakład w Argentynie. W połowie lat 80-tych doszło do utworzenia pierwszego joint-venture w Chinach, (Shanghai Volkswagen, 1985 r.), w 1991 roku powstała kolejna fabryka w Changchun.

W Europie Volkswagen założył w latach dziewięćdziesiątych zakłady produkcyjne w Polsce (Poznań 1993 r., Polkowice 1998 r.), na Słowacji (Bratysława 1991 r., Martin 2000 r.) oraz w Saksonii (Mosel 1990 r., Drezno 1998 r. i Stollberg 2003 r.)

Obecnie Volkswagen produkuje swoje modele na całym świecie w zakładach w Wolfsburgu, Emden, Hanowerze, Mosel, Brukseli, Pampelunie, Bratysławie, Palmeli, Poznaniu, Meksyku, Argentynie, Brazylii, RPA i w Chinach.

Podzespoły i silniki do Volkswagenów dostarczają zakłady VW w Braunschweigu, Salzgitter, Chelmnitz, Polkowicach i Martin. W fabryce w Salzgitter produkowanych jest 270 wariantów silników benzynowych i wysokoprężnych.

Klienci mogą wybierać spośród 41 modeli, od Lupo do busów i samochodów ciężarowych.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy