Continental z nagrodą za gumę z dmuchawców

Continental oraz zajmujący się biologią molekularną i ekologią stosowaną Instytut Fraunhofera (IME) na Uniwersytecie w Münster zostały uhonorowane nagrodą GreenTec Award 2014 za ich wspólny projekt badawczy "RUBIN – Przemysłowe wytwarzanie naturalnego kauczuku z mniszka lekarskiego".

Sześćdziesięcioosobowe jury, składające się z ekspertów branżowych oraz przedstawicieli środowisk akademickich, stowarzyszeń zawodowych i mediów, uznało ten projekt za przykład zaangażowania w ochronę środowiska i stworzenia pionierskiej technologii w kategorii "Automobility". Nagrody GreenTec Award, przyznawane od 2008 roku w 14 różnych kategoriach, są cennymi wyróżnieniami w zakresie ochrony środowiska.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z uhonorowania tą nagrodą naszego projektu wytwarzania gumy z mniszka lekarskiego. Continental rozwija bardzo obiecującą technologię, której pełny potencjał zostanie osiągnięty w ciągu najbliższych kilku lat. Mając nadzieję na wzrost poziomu motoryzacji na szybko rozwijających się rynkach takich jak Azja, oczekujemy znacznego wzrostu popytu na kauczuk naturalny. Jesteśmy przekonani, że stosowanie gumy z korzenia mniszka lekarskiego sprawi, iż nasza produkcja opon stanie się znacznie bardziej wydajna i zrównoważona - powiedział Nikolai Setzer, członek zarządu firmy Continental odpowiedzialny za Dział Opon.

Reklama

Continental oraz IME pracują obecnie nad przemysłowym wykorzystaniem rosyjskiego mniszka lekarskiego, o którym mówi się, że jest bardzo bogaty w kauczuk i nie wymaga tropikalnego klimatu w przeciwieństwie do drzew kauczukowych. Tę niewymagającą roślinę można hodować w wielu regionach o klimacie umiarkowanym, które były dotąd bezużyteczne w tego typu uprawach.

- Pozyskiwanie gumy z dmuchawców skróci trasy transportu kauczuku do naszych zakładów produkcyjnych i umożliwi zaspokojenie rosnącego światowego popytu na kauczuk bez poświęcania większej powierzchni cennych obszarów lasów tropikalnych. Oba te czynniki będą miały trwały pozytywny wpływ na światową emisję dwutlenku węgla - podkreślił dr Andreas Topp.

Źródło: Continental

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy