Rekompensaty za porzucenie transportu do Rosji i Białorusi? Jest apel

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska zwrócił się z oficjalnym pismem do ministra infrastruktury w kwestii ustanowienia rekompensat oraz zaoferowania zleceń transportowych dla przewoźników, którzy wykonywali lub dalej wykonują zlecenia do Rosji i Białorusi.

W poniedziałek 7 marca Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska skierował do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz ministra aktywów państwowych Jacka Sasina pismo apelujące o podjęcie działań wobec firm transportowych wyspecjalizowanych w przewozach drogowych towarów do Białorusi czy Rosji.

Jak wyjaśnia Maciej Wroński w rozmowie z Interią, chodzi o przedstawienie tym przewoźnikom alternatywy, aby mieli możliwość porzucenia tych niebezpiecznych obecnie kierunków.

TLP Polska w swoim piśmie precyzuje, że chodzi o około 3000 polskich kierowców zawodowo jeżdżących na Wschód, którzy mogą zostać politycznymi zakładnikami w wypadku nałożenia przez Unię Europejską ograniczeń lub embarga na wykonywanie dostaw transportem lądowym do Rosji i Białoruś.

Reklama

Trzeba bowiem mieć świadomość, że część przewoźników realizuje długoterminowe kontrakty lub po prostu podejmuje się coraz bardziej ryzykownych transportów we wschodnim kierunku w obawie o utratę płynności finansowej przedsiębiorstwa.

Rekompensaty i zlecenia, ale pod pewnymi warunkami

Maciej Wroński, prezes TLP Polska postuluje, aby rząd wprowadził rekompensaty niwelujące straty przewoźników, którzy już zrezygnowali z przewozów do Rosji i Białorusi.

Do tego w piśmie do ministrów Adamczyka i Sasina pojawił się pomysł, aby nieliczne firmy, które wciąż podejmują się wykonywania operacji transportowych na Wschód, wycofały się z tych przewozów a w zamian powinny one otrzymać zlecenia na transport ze strony spółek skarbu państwa czy innych rządowych podmiotów.

Według prezesa Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska, taka pomoc skierowana byłaby tylko dla tych przewoźnikom, którzy dobrowolnie zwrócą do Biura Transportu Międzynarodowego działającego przy Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego posiadane i niewykorzystane zezwolenia na wykonywanie przewozów drogowych do, z i przez Rosję oraz Białoruś.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przewoźnicy drogowi | ciężarówki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama