Honda Transalp już niebawem w polskich salonach. ​Kultowy motocykl powraca

Honda Transalp to motocykl dla miłośników przygody, który jednym tchem jest wymieniany jako kultowy obok takich modeli jak Honda Africa Twin, czy Yamaha Tenere. Nic dziwnego, że japońska marka wskrzesiła ten model po kilku latach nieobecności. Już za kilka dni zadebiutuje w Polsce.

Honda Transalp przez wielu motocyklistów lubiących przygodę i podróże jest uważana za jeden z najlepszych motocykli do takiego przeznaczenia. Wielu rzewnie zapłakało kiedy w 2012 ogłoszono zakończenie produkcji modelu XL700V Transalp. Przez kolejną dekadę Honda nie zapowiadała wskrzeszenia modelu, aż do tego roku. Japończycy pokazali model XL750 Transalp, a zainteresowanie wystrzeliło.

Honda Transalp to prawdziwa legenda

Po raz pierwszy model Transalp zadebiutował w 1986 roku, jako maszyna dual-sport klasy 600, łącząca cechy motocykla enduro i drogowego podróżnika. Wygodna pozycja za kierownicą, wysokie siedzenie i zawieszenia, które pozwalały jeździć po bezdrożach, a także trwały i bezawaryjny, choć niezbyt nowoczesny silnik V2 sprawiły, że "Trampka" pokochali motocykliści na całym świecie. W kolejnych latach Transalp przechodził kolejne modernizacje, wzrastała pojemność, zmieniał się wygląd, ale popularność nie spadała.

Reklama

Gdy w 2008 pojawił się ostatni model Transalpa, pojawiły się pewne narzekania na wygląd, ograniczone możliwości i nie tak "dualowy" charakter Transalpa (przeciętne zawieszenia i koła o "drogowej" średnicy 19 i 17 cali). Sprzedaż była niezła, ale nie zadawalała księgowych Hondy, co byłą jedną z przyczyn zakończenia produkcji w 2012 roku. Innym z powodów były stosunkowo wysokie koszty produkcji motocykla, a zwłaszcza silnika V2, który był produkowany wyłącznie na potrzeby Transalpa.

Po zakończeniu produkcji nastąpiła długa, trwająca dekadę przerwa, w trakcie której fani Transalpa apelowali do Hondy o przywrócenie modelu do życia. W końcu Honda posłuchała.

Nowa Honda Transalp XL750

Podczas ubiegłorocznej wystawy motocyklowej EICMA w Mediolanie, Japończycy z Hondy pokazali dwa nowe modele napędzane zupełnie nowym rzędowym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 755 cm3. Pierwszą z nich był Hornet, a drugą Transalp. Nowy Transalp to z jednej strony powrót do korzeni - lekka maszyna klasy dual-sport (teraz: crossover), zaprojektowana, by połączyć świat asfaltowych podróży i jazdy na co dzień oraz wypadów w lekki teren, jazdy po szutrach i bezdrożach, a z drugiej znacznie bardziej nowoczesne spojrzenie na kwestię lekkiego i prostego turystyka - Transalp jest bowiem wyposażony w nowoczesną elektronikę, której brakowało w poprzednich wcieleniach.

Lekka sylwetka nawiązująca do modeli z lat 90. (również graficznie) łączy się tu z uniwersalnie zestrojonymi zawieszeniami i solidnym podwoziem. Rzędowy dwucylindrowiec o przyjaznej i liniowej charakterystyce generuje moc, o jakiej wczesne modele Transalpa mogły tylko marzyć - 92 KM i 75 Nm. Powróciły też bardziej terenowe rozmiary kół: 21 cali z przodu i 18 z tyłu. 

Nowy Transalp jest też wyposażony we współczesne systemy wspomagające jazdę - obowiązkowy ABS, 4 tryby jazdy, 5-stopniową kontrolę momentu obrotowego połączoną z możliwością 3-stopniowej regulacji siły hamowania silnikiem i systemem anti-wheelie (kontrola unoszenia się przedniego koła), oświetlenie w systemie full-LED i 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT. Z drobiazgów warto wspomnieć również o systemie ostrzegania przed hamowaniem awaryjnym (migające światła awaryjne podczas ostrego hamowania) i automatycznie wyłączające się kierunkowskazy.

Honda XL750 Transalp - najważniejsze cechy

Poniżej przedstawiamy najważniejsze cechy nowego Transalpa:

  • Chłodzony cieczą, czterosuwowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 755 cm3
  • Moc 92 KM przy 9500 obr/min, moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr/min
  • Stalowa rama grzbietowa
  • Zawieszenie: Odwrócony widelec Separate Function Fork marki Showa o średnicy 43 mm i skoku 200 mm z przodu, amortyzator centralny Showa mocowany systemem Pro-Link (system dźwigni) z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 190 mm z tyłu
  • Hamulce: Dwie tarcze hamulcowe o śr. 310 mm przodu, zaciski dwutłoczkowe, pojedyncza tarcza o śr. 256 mm z tyłu, zacisk jednotłoczkowy, ABS
  • Systemy elektroniczne: 4 tryby jazdy, 5-stopniowa kontrola momentu obrotowego (kontrola trakcji), 3-stopniowa kontrola siły hamowania silnikiem,
  • kolorowy wyświetlacz TFT o śr. 5 cali
  • Masa własna 208 kg
  • Siedzenie na wysokości 850 mm
  • Zbiornik paliwa: 16,9 l
  • Cena 48 900 zł

Transalp zadebiutuje w Polsce

Już niebawem nową Hondę Transalp będzie można spotkać w salonach Hondy. Oficjalny debiut modelu w naszym kraju przypada na dni 8-12 maja, które będą dniami otwartymi we wszystkich salonach Hondy w Polsce, poświęconymi właśnie Hondzie Transalp.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motocykl | motocykle
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy