Ferrari pozyskało pierwszego chińskiego sponsora w F1

Ferrari to jedna z najbardziej znanych marek samochodowych oraz jeden z najbardziej utytułowanych teamów w mistrzostwach świata Formuły 1. W nowym sezonie na jego bolidach pojawi się logo firmy Weichai Power, pierwszego chińskiego sponsora w cyklu Grand Prix.

Dla włoskiego koncernu Chiny to obecnie jeden z głównych rynków zbytu. Natomiast miejscowy producent ciężkich pojazdów budowlanych coraz poważniej myśli o ekspansji do krajów Europy, która wciąż gości połowę sezonu F1.       Umowę zawarto na cztery lata, czyli do końca 2016 roku.     

Ferrari jest jedyną marką samochodową obecną w mistrzostwach świata Formuły 1 nieprzerwanie od 1950 roku. Inni czołowi producenci aut mają za sobą kilkuletnie przerwy w startach.      

Włoski team zakończył ostatni sezon na drugim miejscu w klasyfikacji konstruktorów, podobnie jak jego lider Hiszpan Fernando Alonso wśród kierowców.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy