Ferrari pozyskało pierwszego chińskiego sponsora w F1
Ferrari to jedna z najbardziej znanych marek samochodowych oraz jeden z najbardziej utytułowanych teamów w mistrzostwach świata Formuły 1. W nowym sezonie na jego bolidach pojawi się logo firmy Weichai Power, pierwszego chińskiego sponsora w cyklu Grand Prix.
Dla włoskiego koncernu Chiny to obecnie jeden z głównych rynków zbytu. Natomiast miejscowy producent ciężkich pojazdów budowlanych coraz poważniej myśli o ekspansji do krajów Europy, która wciąż gości połowę sezonu F1. Umowę zawarto na cztery lata, czyli do końca 2016 roku.
Ferrari jest jedyną marką samochodową obecną w mistrzostwach świata Formuły 1 nieprzerwanie od 1950 roku. Inni czołowi producenci aut mają za sobą kilkuletnie przerwy w startach.
Włoski team zakończył ostatni sezon na drugim miejscu w klasyfikacji konstruktorów, podobnie jak jego lider Hiszpan Fernando Alonso wśród kierowców.