Reklama

Rodzinny SUV terenowy – nieograniczone możliwości rodzinnych wyjazdów

Obecnie SUV-y są silnie kojarzone z samochodami rodzinnymi. Jednak w założeniu ten typ nadwozia miał umożliwiać dojazd w miejsca niedostępne dla samochodów osobowych. SUV-y miały być połączeniem auta do codziennego użytku z pojazdem pozwalającym na przewóz sprzętu sportowego w miejsca, gdzie nie ma dróg asfaltowych. Skoro jednak SUV-y stały się wyborem rodzin z dziećmi, to czy producenci wciąż projektują je pod kątem użytku w terenie?

Dlaczego rodziny tak często wybierają SUV-y?

Podczas zakupu samochodu dla rodziny wybór pada tak często na SUV-a, z powodu dużej przestrzeni wnętrza. Obszerna kabina zapewnia ogrom miejsca dla pasażerów, a duży bagażnik umożliwia transport wielu walizek jednocześnie. Jeżeli SUV oferuje również możliwość rozłożenia dwóch dodatkowych miejsc w przestrzeni bagażowej, to może być szczególnie atrakcyjną propozycją dla rodziny. 

Istotny jest również wydajny napęd, dlatego rodzinne SUV-y często wykorzystują konstrukcję hybrydową, pozwalającą ograniczyć spalanie przy zachowaniu odpowiedniej mocy. Napęd PHEV to połączenie silnika spalinowego z elektrycznym, z możliwością ładowania przez wtyczkę. Pozwala to przejechać pewien dystans - nawet do kilkudziesięciu km - w trybie elektrycznym. Hybrydy MHEV również wykorzystują silnik elektryczny, ale mniejszy niż w przypadku PHEV, bez możliwości jazdy w trybie elektrycznym i ładowania poprzez wtyczkę. 

Reklama

Wybierając odpowiedni model SUV-a dla rodziny, warto również zwrócić uwagę na szczegóły, które mogą nie być widoczne na pierwszy rzut oka. Przykładem jest możliwość przesuwania tylnej kanapy oraz regulacja kąta jej oparcia. Dzięki temu można lepiej dopasować proporcje między przestrzenią bagażnika a miejscem na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. To przydatne podczas wyjazdów z dziećmi - można zyskać więcej przestrzeni bagażowej, zachowując trzy miejsca na tylnej kanapie.

Rodzinny SUV terenowy - jakie cechy powinien spełniać?

W efekcie dużego zainteresowania rodzin samochodami w nadwoziu SUV zaczęto ograniczać ich możliwości terenowe, chociażby z uwagi na niższe koszty produkcji. Duża część SUV-ów poruszających się po drogach asfaltowych nie poradzi sobie w terenie, chociażby przez brak odpowiedniego napędu na cztery koła. 

Przez lata produkcji samochodów terenowych zaprojektowano wiele różnych sposobów osiągnięcia maksymalnie skutecznego przeniesienia mocy w terenie. Dlatego, aby móc bez obaw korzystać z rodzinnego SUV-a poza asfaltem, warto postawić na markę o dużym doświadczeniu i skuteczności w konstruowaniu samochodów z napędem 4x4. Dobrym przykładem takiego samochodu może być Land Rover DEFENDER - samochód o legendarnych wręcz właściwościach terenowych. Jednak z punktu widzenia rodzinnych potrzeb terenowych, uwzględniających jedynie okazyjne wyjazdy w góry czy nad jezioro, to równie dobrą propozycją może być inny model z oferty Land Rovera - DISCOVERY SPORT.

Rodzinny SUV terenowy Land Rover DISCOVERY SPORT jest najbardziej wszechstronnym modelem w ofercie marki. Nadwozie tego SUV-a pozwala na wygodne manewrowanie w ruchu miejskim i komfortową podróż autostradą. Przestronne wnętrze zapewnia po złożeniu tylnych siedzeń nawet 1 794 litry pojemności. Auto dostępne jest także w 7-osobowej konfiguracji 5+2, a silnik elektryczny Land Rovera DISCOVERY SPORT w wersji PHEV zapewnia nawet do 60 km bezemisyjnej jazdy. Samochód można wyposażyć w akcesoria ułatwiające podróż ze zwierzętami, czy uchwyty na tablety zapewniające wygodną rozrywkę pasażerom tylnej kanapy. Wyjątkowym atutem tego rodzinnego SUV-a jest również napęd AWD, który dzięki wielu systemom wspierającym kierowcę znacznie ułatwia jazdę w terenie.

Land Rover DISCOVERY SPORT - rodzinny i wszechstronny SUV terenowy

Konstrukcja nadwozia Land Rovera DISCOVERY SPORT została opracowana tak, aby połączyć wygodę zawracania w mieście, z możliwością pokonywania wzniesień w terenie. Kąt natarcia - maksymalne nachylenie wzniesienia, na jakie można wjechać tym samochodem z płaskiego terenu bez uszkodzenia przedniego zderzaka to 25° (R-Dynamic: 22,8°). Kąt zejścia - maksymalne nachylenie wzniesienia, z jakiego można zjechać na płaski teren bez uszkodzenia tylnego zderzaka w Land Roverze DISCOVERY SPORT to natomiast 30,2° (R-Dynamic: 28,2°). Istotnym parametrem samochodu terenowego jest również kąt rampowy, wyznaczony przez kąt szczytu, jaki można pokonać, nie dotykając podwoziem wierzchołka tego szczytu. W przypadku modelu DISCOVERY SPORT kąt rampowy wynosi 20,6° (PHEV: 19,5°).

Terenowa jazda Land Roverem DISCOVERY SPORT jest przyjazna dla użytkowników dzięki systemom wsparcia kierowcy, takim jak:

  • Terrain Response 2 - system monitorujący warunki terenowe automatycznie dobierający najodpowiedniejszy tryb ustawień podwozia i układu napędowego,
  • Hill Descent Control - asystent zjazdu ze stromego zbocza, który hamuje z osobna każde koło, aby utrzymać stałą prędkość,
  • All Terrain Progress Control - układ wspierający utrzymanie stałej prędkości na nierównej nawierzchni w wymagających warunkach terenowych,
  • Wade Sensing - to system, który monitoruje poziom wody podczas brodzenia, i gdy zaczyna się on zbliżać do maksymalnej wartości wynoszącej 600 mm, informuje o tym kierowcę.

W rezultacie zastosowanych rozwiązań Land Rover DISCOVERY SPORT spełnia wszystkie rodzinne wymagania podczas załatwiania codziennych spraw, a do tego zachowuje wysoki potencjał terenowy pozwalający na aktywny wypoczynek z rodziną w miejscach, do których nie prowadzą drogi asfaltowe.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy