Dynamika i przyjemność z jazdy. Sprawdź, jak prowadzi się hybryda plug-in i elektryk

Volkswagen dorobił się już bogatego portfolio hybrydowych i elektrycznych modeli. Celem marki jest osiągnięcie pełniej neutralności węglowej nie później niż w 2050 roku, ale nie tylko ekologia jest priorytetem niemieckiego producenta aut. W swojej ofercie ma samochody dynamiczne, komfortowe, bogato wyposażone i przestronne, a do tego idealnie ciche. Poza tym minęły już czasy, w których samochody hybrydowe lub elektryczne nadawały się tylko do miast. W końcu można bez kłopotów podróżować nimi na naprawdę imponująco długich trasach.

Ekonomiczne, dynamiczne i ekologiczne

Hybrydy plug-in i elektryki Volkswagena posiadają wszystkie zalety nowoczesnych samochodów: mają przestronne wnętrza, gwarantują komfort jazdy, są dynamiczne i bogato wyposażone, m.in. w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Ale mają jeszcze coś, czego brakuje samochodom spalinowym - są ekologiczne i ekonomiczne. Obecnie chyba nikt już nie ma wątpliwości, że auta elektryczne i hybrydowe to przyszłość motoryzacji. Pozostają bowiem przyjazne nie tylko dla środowiska (brak emisji CO2 podczas jazdy), ale również dla użytkowników. W dodatku wbrew powszechnym opiniom wcale nie wymagają częstego i długotrwałego ładowania. Elektryczny model ID.4 może przejechać aż 523 km na jednym ładowaniu. W dodatku samochód można podładować do zasięgu wynoszącego 100 km w zaledwie 10 minut! Warto umówić się na jazdę testową jednym z hybrydowych lub elektrycznych modeli Volkswagena (ID.4, ID.3, Tiguan eHybrid, Golf GTE, Passat GTE lub Touareg eHybrid), by przekonać się o tym na własnej skórze.

Sprawdź cenę elektrycznych lub hybrydowych samochodów VW i umów się na jazdę próbną


Wzorowe samochody

A jest co sprawdzać i testować: największe wrażenie przy pierwszej jeździe elektrykami robi zwłaszcza panująca we wnętrzu cisza oraz łatwość i lekkość, z jaką przyspieszają. W dodatku hybrydowe i elektryczne modele Volkswagena fabrykę opuszczają jako neutralne pod względem emisji CO2. Modele elektryczne zapewnią nam znaczną oszczędność, z kolei hybrydowe pokochają kierowcy, którzy lubią elastyczne rozwiązania. Różnice między prowadzeniem samochodu elektrycznego i hybrydy odczujemy podczas jazdy Tiguanem eHybrid: przy naładowanej baterii rusza on w trybie elektrycznym, a podczas jazdy w trybie hybrydowym zarządza pracą obu silników w taki sposób, by możliwe było pokonywanie długich tras. Wszystkie samochody wyróżnia niepowtarzalny, nowoczesny design oraz świetne osiągi.

Sprawdź cenę elektrycznych lub hybrydowych samochodów VW i umów się na jazdę próbną


Od zwinnych miejskich aut po segment Premium

Podczas jazdy próbnej Golfem GTE poczuć można nie tylko dynamikę i zwinność, charakterystyczną dla tego modelu, ale również przetestować IQ Drive, czyli liczne systemy wspierające kierowcę podczas pokonywania kolejnych kilometrów. W przypadku Passata GTE jednym przyciskiem zadecydujemy, czy będziemy podróżować z pomocą wyłącznie napędu elektrycznego, czy połączenia elektrycznego i benzynowego. Volkswagen ID.4 jest dostępny z trzema silnikami do wyboru: o mocy 148 KM, 170 KM lub 204 KM. Z kolei akumulator może mieć pojemności 52 kWh (Pure i Pure Performance) oraz 77 kWh (Pro Performance). Touareg eHybrid to natomiast model dla najbardziej wymagających użytkowników, przyzwyczajonych do segmentu Premium. Jego największym walorem pozostaje komfortowe pokonywanie długich tras - po wprowadzeniu w nawigację celu podróży przy włączonym trybie hybrydowym, system ustali optymalny sposób współpracy napędów spalinowego i elektrycznego.

Sprawdź cenę elektrycznych lub hybrydowych samochodów VW i umów się na jazdę próbną


Elektryczna i hybrydowa gama VW, czyli każdy znajdzie coś dla siebie

Nie można zapomnieć o nowoczesnym wyposażeniu tych aut. System rozpoznawania znaków drogowych Sign Assist znacznie ułatwi nam jazdę, a aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC sprawią, że pojazd będzie prowadził się sam na najbardziej uciążliwych fragmentach trasy. Z kolei system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania zadba o bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników drogi, w tym pieszych. Warto wspomnieć również o mniej istotnym, ale przyjemnym elemencie wyposażenia - by odsłonić roletę przeciwsłoneczną, wystarczy powiedzieć: "Cześć ID., pokaż mi gwiazdy".

Plany Volkswagena są imponujące. Do roku 2055 zamierza osiągnąć produkcję 1,5 miliona samochodów elektrycznych rocznie, ale elektryczna i hybrydowa rodzina Volkswagen już teraz jest pokaźna. Miłośnicy dużych i wygodnych SUV-ów, mniejszych, zwinnych i miejskich modeli czy fani segmentu Premium - tutaj każdy znajdzie coś, co spełni jego oczekiwania. Można się o tym przekonać podczas jazd próbnych wybranym modelem.

Sprawdź cenę elektrycznych lub hybrydowych samochodów VW i umów się na jazdę próbną


materiały prasowe
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy