Dodatki do oleju zawierające serpentynit – dlaczego warto?

Jeśli silnik jest sercem samochodu, to olej jest jego krwią. Przede wszystkim ma za zadanie zabezpieczyć przed tarciem wszystkie elementy ruchome. Sam olej nie jest w stanie w pełni zabezpieczyć silnika, a tym bardziej go zregenerować. Takie właściwości może jednak mieć serpentynit, który warto zastosować jako dodatek do oleju silnikowego.

Czy olej silnikowy wystarcza?

Najlepsze oleje silnikowe wzbogacone są o dodatki przeciwzatarciowe i przeciwzużyciowe. Jednym z popularnych są komponenty ceramiczne, które wykazują najniższe współczynniki tarcia pomiędzy powierzchniami metalowymi w silniku, czyli mają znacznie lepsze właściwości smarne niż tradycyjne oleje. Takie oleje zapobiegają więc zużywaniu się elementów, ale to nie wszystko - wykazują również pewne właściwości rewitalizacyjne oraz potrafią regenerować silniki.

Jest jednak coś, co swoimi właściwościami i skutecznością działania jest w stanie przewyższyć wcześniej wspomnianą ceramikę. A są to dodatki zawierające serpentynit, główny składnik dodatku do oleju Mihel EP500. Jego rolą jest regeneracja i zabezpieczenie silników benzynowych oraz Diesla, skrzyni manualnych i automatycznych. A także mostów, przekładni, pomp paliwa i wielu innych mechanizmów, w których występuje tarcie powierzchni podzespołów, prowadzące do zużycia elementów.

Serpentynit do silnika: kiedy i dlaczego warto go zastosować?

Serpentynit jest zaliczany do grupy rewitalizantów, czyli kompozytów powierzchniowo czynnych - przywierających do powierzchni metali. Powierzchnia, którą pokrywa, staje się gładka, zdecydowanie mniej porowata od stali. Kompozyt sprawdza się lepiej niż ceramika, przede wszystkim dlatego, że jest trwalszy. W efekcie skutecznie wydłuża żywotność elementów silnika. Serpentynit ma również doskonałe właściwość odprowadzania ciepła. Zatem w miejscach, w których metalowe części trą o siebie podczas pracy silnika, kompozyt nie tylko zmniejsza tarcie, ale również nie doprowadza do uszkodzenia czy przegrzewania się powierzchni.

Ale korzyści z zastosowania serpentynitu Mihel EP500 jest znacznie więcej. Nie tylko zabezpiecza on mechanizmy, praktycznie eliminując proces ich zużycia, ale także je regeneruje oraz poprawia  geometrię detali silnika. Mihel EP500 ma także wiele pozytywnych cech związanych z pracą silnika: uszczelnia go, wyrównuje kompresję, wycisza i poprawia kulturę jego pracy, osiągi i sprawność mechaniczną. W efekcie przyczynia się również do niższego zużycia paliwa i oleju.

Jak stosować dodatek z serpentynitem?

Preparat sprzedawany jest w formie strzykawki, której zawartość aplikujemy do wlewu oleju silnikowego. Dawkę wylicza się na podstawie przebiegu i ilości oleju. Na opakowaniu Mihel EP500 znajdziemy tabelę, która pomoże nam dobrać odpowiednią ilość dodatku.

Zanim wlejemy preparat, należy rozgrzać silnik, by olej osiągnął swoją roboczą temperaturę pracy. Następnie gasimy silnik, aplikujemy dodatek, zakręcamy korek wlewu oleju, po czym ponownie uruchamiamy auto - tym razem na pół godziny. Serpentynit zaczyna zabezpieczać metalowe powierzchnie po przejechaniu 1000 km od aplikacji, a jego właściwości utrzymują się nawet do przebiegu 120 tys. km. Regularne stosowanie dodatku do oleju z serpentynitem pozwala znacząco wydłużyć żywotność silnika.

Serpentynit a zastosowanie w olejach silnikowych

Warto na koniec dodać, że serpentynit nie zmienia właściwości fizykochemicznych oleju. Wolno go więc mieszać ze wszystkimi olejami silnikowymi - zarówno mineralnymi, estrowymi, jak i tymi na bazach HC czy PAO. Może być zatem stosowany w każdym silniku spalinowym. Nie zagęszcza on oleju ani nie powoduje niedrożności kanałów, filtrów czy innych magistrali olejowych, gdyż ma formę niewielkich cząsteczek zdolnych do przenikania przez wszystkie elementy układów smarowania silnika i mechanizmów.

materiały promocyjne