Elitarny golf

Etienne Aigner to producent ekskluzywnej galanterii skórzanej oraz kosmetyków.

Władze tej firmy zapragnęły dodać swojej marce świetności i w porozumieniu z koncernem z Wolfsburga stworzyły sygnowany logo firmy samochód. Designerzy Aignera przygotowali projekt tapicerki, a inżynierowie VW stworzyli jedno z najlepszych nadwozi w historii koncernu. Tak powstał Golf Cabrio Etienne Aigner, produkowany tylko

Reklama

od lutego do sierpnia 1990 roku.

Elitarny to słowo, które idealnie oddaje charakter tego Golfa. Wyprodukowano przecież jedynie 2951 egzemplarzy tego wyjątkowego samochodu, w którym wszystko - od nieprzeciętnego kształtu nadwozia po wyszukane detale - jest doskonałe.

Historia auta zaczyna się dość prozaicznie, mianowicie na największym polskim serwisie aukcyjnym. Tam Golf czekał na nowego właściciela. Przywieziony zza zachodniej granicy samochód rzucił się w oczy "Speedowi", który poszukiwał materiału na nowy projekt.

Autko dzięki niemu przeszło kompletną metamorfozę i dziś jest jednym z najciekawszych Golfów jeżdżących po Polsce. Droga, jaką przebył ten samochód od serii do tego, nie była tak prosta, jakby się niektórym mogło wydawać. Na początek zajęto się odświeżeniem lakieru; nie zdecydowano się na zmianę koloru z powodu unikatowości lakierowania Etienne Aigner (oryginalnie lakierowany w trzech kolorach: bordowym, granatowym i widocznym tutaj zielonym).

Dowiedz się więcej na temat: logo | zawieszenie | Volkswagen | firmy | auto | Auta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje