Toyota korzysta w Europie tylko z odnawialnych źródeł energii

Toyota Motor Europe (TME) osiągnęła w 2019 roku 100-procentowy poziom wykorzystania energii odnawialnej w swojej działalności, w tym we wszystkich fabrykach, centrach logistycznych i biurowcach. Do TME należy 9 fabryk, 14 centrów dystrybucji części i 7 centrów dystrybucji samochodów, 29 przedstawicielstw lokalnych, a także siedziba główna TME w Brukseli i jej oddziały oraz Toyota Technical Centre. Wszystkie te struktury zużywają łącznie około 500 GWh energii rocznie.

"Przestawienie wszystkich naszych obiektów w Europie w 100% na energię odnawialną to ważny krok w stronę realizacji planu Toyota Environmental Challenge 2050" - powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe. - "Zrównoważony rozwój naszych struktur w Europie jest bardzo ważny, jeśli chcemy, by obywatele i konsumenci nadal wspierali Toyotę. Dzięki sukcesowi rynkowemu naszych hybryd jesteśmy na dobrej drodze, by spełnić europejskie cele ograniczenia emisji CO2 nowych samochodów - ale jeśli chodzi o ochronę środowiska naturalnego, podchodzimy do tego zagadnienia całościowo, znacznie wykraczając poza samo ograniczanie emisji".

Reklama

Całkowite przejście na energię odnawialną Toyota Motor Europe udało się uzyskać dzięki połączeniu różnych metod. Pierwszą z nich jest produkcja energii odnawialnej na terenach zakładów i innych ośrodków Toyoty, we współpracy z lokalnymi operatorami. Przykładem takich działań jest montaż paneli fotowoltaicznych na dachu Toyota Parts Centre Europe w 2010 roku, fabryk TMUK w Burnaston w 2011 roku i w Deeside w 2014 roku, fabryki TMMF w Valenciennes oraz Centrum Logistycznego Toyoty w Illescas w Hiszpanii czy też budowa elektrowni wiatrowej przy Zeebrugge Vehicle Logistics Centre w Belgii. W ten trend wpisuje się również montaż paneli na dachu siedziby Toyota Motor Poland w 2014 roku.

Drugi sposób to korzystanie z energii odnawialnej tam, gdzie jest do niej dostęp. Trzeci to zakup europejskich certyfikatów gwarancji pochodzenia energii, zgodnie z dyrektywą z 2009 roku EU Directive 2009/28/EC oraz analogicznych certyfikatów I-REC (“International-Renewable Electricity Certificate"), obowiązujących w krajach nienależących do Unii Europejskiej, zgodnych z międzynarodowymi standardami I-REC.

Dekarbonizacja zużywanej energii idzie w parze ze stałym dążeniem do ograniczenia ilości zużywanej energii w strukturach Toyoty. Na przykład w porównaniu do 2013 roku, który stanowi punkt odniesienia dla Toyota Environmental Challenge 2050, zużycie energii w fabrykach Toyoty na produkcję jednego samochodu zmniejszyło się o 18%. Toyota potrzebuje o 48% mniej energii do wyprodukowania jednego auta niż wynosi średnia branży w krajach Unii Europejskiej (2,3 MWh).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy