Pięć milionów skód

Škoda Auto wyprodukowała już 5.000.000 samochodów od 1991 roku, kiedy to spółka została przejęta przez Grupę Volkswagen. Pięciomilionowy samochód, który zjechał z linii montażowej w zakładzie Mladá Boleslav dnia 1 listopada 2005 o godz. 13:00 to nowy model Škoda Octavia Ambiente o silniku benzynowym 1.6 MPI/75 kW.

Jubileuszowy samochód w kolorze Sahara beige metallic został podarowany przez spółkę Škoda Auto służbom medycznym miasta Mladá Boleslav, które zapewniają domowe wizyty i opiekę 700 osobom w podeszłym wieku oraz ludziom niepełnosprawnym, mieszkającym w obrębie administracyjnym środkowych Czech.

Reklama

Grupa Volkswagen przejęła czeskie zakłady samochodowe Škoda w kwietniu 1991 roku. W tym czasie produkowano rocznie ok. 170.000 samochodów tylko jednego typu - Favorit. Pierwszym owocem współpracy był jeden z najlepszych modeli w dotychczasowej historii marki - Škoda Felicia, którego rekordową liczbę 1.420.441 pojazdów sprzedano do zakończenia jego produkcji w połowie roku 2001.

Pierwszym modelem, który wykorzystywał strategię modułów i technologii wspólnych z innymi samochodami produkowanymi w ramach Grupy Volkswagen, była Škoda Octavia. Do jej produkcji w 1996 roku wybudowano nowe zakłady montażowe w Mladá Boleslav, które do tej pory uważane są za jedne z najnowocześniejszych w Europie. Jednocześnie Škoda Octavia stała się symbolem fundamentalnej regeneracji całego przedsiębiorstwa oraz początkiem nowej drogi prowadzącej do odbudowania reputacji marki i jej wizerunku. W celu sprostania wymogom technologii produkcji największego modelu Škoda - luksusowego samochodu Superb - w 2001 w miejscowości Kvasiny wybudowano nową fabrykę.

W ciągu ponad 14 lat współpracy pomiędzy Škoda Auto i Grupą Volkswagen, wszystkie działy produkcji, w tym produkcja zbiorowa oraz zakłady montażowe zostały wyposażone w najnowocześniejsze technologie, dzięki czemu stały się w pełni konkurencyjne. Od czasu przejęcia przez VW Group w roku 1991, największa liczba samochodów marki Škoda - 3.756.148 sztuk - zjechała z linii montażowych w głównym zakładzie w Mladá Boleslav. Obecnie produkcja i montaż modeli Fabia i Octavia, jak również produkcja silników i skrzyni biegów, przeznaczonych nie tylko do samochodów marki Škoda, ale i do innych marek Grupy VW, zlokalizowane są w Mladá Boleslav.

W tym czasie zakłady montażowe w Vrchlabi, które specjalizują się w produkcji samochodów Octavia Tour oraz wersji specjalnych modelu Octavia (model sportowy Octavia RS oraz samochody z napędem 4x4, Octavia Estate 4x4), wyprodukowały 727.046 pojazdów.

W oddziale zakładu w miejscowości Kvasiny, gdzie obecnie odbywa się główna cześć montażu modelu Suberb, a gdzie w niedalekiej przyszłości ma rozpocząć się produkcja nowego modelu Škoda Roomster, od czasu przejęcia przez Grupę Volkswagen wyprodukowano 389.697 pojazdów.

Do roku 2000 samochody Škoda były także produkowane w zakładzie montażowym Volkswagen Poznań w Polsce. Obecnie samochody Škoda schodzą również z linii montażowych na Ukrainie, w Bośni i Hercegowinie, Indiach i Kazachstanie. Zgodnie z założeniami wieloletniej strategii międzynarodowej ekspansji marki, samochody Škoda mają być wkrótce produkowane również w Chinach.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: 1991 | piana | piano | Alex Minsky | samochody | auto | Volkswagen

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje