Jakie jest najstarsze nowe auto na rynku?

Od premiery pierwszego w historii Volvo SUV-a, czyli XC90 - mija właśnie dziesięć lat. Konstrukcja pilnie domaga się następcy - auto wykorzystuje jeszcze podzespoły starego, nie produkowanego już modelu S60.

Mimo tego Szwedzi nie spieszą się z prezentacja nowej generacji. Wiadomo już, że samochód pojawi się na rynku dopiero za dwa lata - w 2014 roku. Dlaczego tak późno?

Kolejne XC90 ma być pierwszym pojazdem zbudowanym w oparciu o nową, skalowalną płytę podłogową o nazwie SPA. W oparciu o nią powstawać też mają kolejne wcielenia modeli S60, V70, XC60 i S80.

Samochód otrzymać ma również paletę nowych jednostek napędowych, w skład której wchodzić mają wyłącznie czterocylindrowe, turbodoładowane konstrukcje. Opracowywane właśnie silniki docelowo zastąpić mają większe, sześcio- i ośmiocylindrowe jednostki. Niewykluczone, że w momencie debiutu, nowe XC90 oferowane będzie również w wersji hybrydowej, opracowanej głównie z myślą o klientach z USA.

Reklama

Przedstawiciele Volvo nie informują, czy do czasu debiutu nowej generacji w 2014 roku, w ofercie marki pozostawać będzie aktualnie produkowane XC90. We wrześniu ubiegłego roku samochód poddany został kuracji odmładzającej. Pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej, zmieniono spodnią srebrną osłonę silnika, która wraz ze srebrnymi relingami stała się wyposażeniem standardowym. Z tyłu zmodyfikowano wzór świateł, wydłużyła się też lista wyposażenia.

W 2014 roku, gdy na rynku pojawić ma się nowe XC90, od debiutu obecnej generacji auta minie równe czternaście lat.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy