Hybrydy Toyoty są na rynku już od 20 lat

W roku 1997 Toyota rozpoczęła produkcję pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego – modelu Prius. 20 lat później zadebiutował Prius Plug-in Hybrid nowej generacji. To kolejny krok na drodze do uniezależnienia motoryzacji od paliw kopalnych.

W ciągu 20 lat Toyota sprzedała na całym świecie ponad 10 milionów samochodów hybrydowych i wprowadziła na rynek 33 modele z tym napędem. Najpopularniejszym samochodem hybrydowym pozostaje Toyota Prius, której całkowita sprzedaż zbliża się do 4 milionów. Ale nie jest to jedyny gracz. Obecnie o sile sprzedaży hybryd Toyoty decyduje RAV4, C-HR, Auris oraz Yaris.

Kierowcy w Polsce kupili do dziś 23 tys. hybryd Toyoty, a oferta marki na polskim rynku obejmuje 7 modeli. Ostatnią nowością jest Prius Plug-in Hybrid, który łączy zalety auta hybrydowego i elektrycznego.

Reklama

Polscy dziennikarze motoryzacyjni mieli możliwość sprawdzenia efektywności Priusa Plug-in Hybrid podczas testu w górzystym terenie na Węgrzech. Test odbywał się na drogach publicznych w ruchu drogowym na dystansie 115 km, a celem kierowców było uzyskanie jak najmniejszego spalania i jak najmniejszej emisji oraz przejazdu w jak najkrótszym czasie.

Zwycięska załoga uzyskała doskonały wynik - 1,4 l/100 km. Wyniki spalania, jakie uzyskały dwuosobowe zespoły, wahały się między 1,4 a 2,0 l/100 km i wyniosły średnio 1,65 l/100 km. Średnia emisja CO2 wynosiła między 32 a 48 g/km. Samochód poruszał się na samym silniku elektrycznym nawet przez 75% dystansu, znacznie powyżej nominalnego zasięgu w trybie EV, który wynosi ok. 50 km. Pozostałe ponad 30 km przy wyłączonym silniku spalinowym udało się pokonać dzięki odzyskiwaniu energii z hamowania oraz funkcji ładowania baterii podczas jazdy. W tym trybie układ napędowy w większym stopniu wykorzystuje moc silnika benzynowego do produkcji prądu i po krótkim czasie samochód znów może przełączyć się na elektryczny tryb jazdy.

"Nowe Priusy Plug-in Hybrid były testowane przez doświadczonych dziennikarzy, którzy na co dzień poruszają się samochodami różnych marek i mają skalę porównania. Kierowcy sprawdzili rzeczywiste zużycie paliwa w wymagających warunkach drogowych oraz skuteczność innowacyjnych rozwiązań, takich jak ładowanie akumulatora podczas jazdy czy klimatyzacja z pompą ciepła. Ich wyniki pokazują, że Prius Plug-in Hybrid to doskonałe połączenie zalet dwóch aut w jednym nadwoziu: elektrycznego (w trybie EV) oraz hybrydowego. Gdy poruszamy się w mieście, korzystamy wyłącznie z motoru elektrycznego. Wyjeżdżając poza miasto, wchodzimy w tryb hybrydowy, nie martwiąc się o zasięg" - podsumował Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy