Wydłużona A-Klasa

Najmniejszego Mercedesa, popularną A-klasę znamy już od 1997 roku. Często jednak można było usłyszeć opinie, które niekoniecznie stawiały na piedestale to nieco kontrowersyjne auto. Mówiono, że jest niestabilne, wspominając felerne pierwsze wersje modelu, później z kolei, że nieforemne, na końcu zaś, że jest zdecydowanie za ciasne. DaimlerChrysler wyszedł naprzeciw oczekiwaniom maruderów i na salonie w Genewie zaprezentował najnowszą propozycję - przedłużoną wersję A-klasy, która już trafia do salonów. Rozmiar, o który zmienił się mały mercedes to całe 170 mm. Dużo to, czy mało? Spróbujmy sami odpowiedzieć na to pytanie...


Głównym celem jaki wyznaczyli sobie projektanci dłuższej wersji A-klasy było powiększenie przestrzeni, zarówno pasażerskiej jak i ładunkowej. Mimo, iż 17 cm to wartość niewielka okazała się zupełnie wystarczająca. Jak zapewnia producent w nowej wersji znajdziemy więcej miejsca, poczucie komfortu przestrzennego i pojemność ładunkową do 1530 litrów. Całość zwiększy się o 11% w stosunku do poprzedniego, wciąż dostępnego wariantu nadwozia. Przesunięcie rozstawu osi oznacza dla pasażerów siedzących z tyłu więcej miejsca na nogi. Zaś siedzenie kierowcy, możliwe do ustawienia w 36 różnych pozycjach, daje swobodę ruchów podczas jazdy i manewrowania na parkingu lub w ciasnych uliczkach.

Reklama

Jednak nie tylko przestrzeń zmienia się w nowej wersji. Projektanci zaproponowali również nowy, bardziej dynamiczny przód pojazdu, dzięki ciekawie zarysowanemu zderzakowi z innym wlotem powietrza w dolnej jego części. Nadaje on autu wrażenie szerszego i stabilniejszego. Dodano też ozdobne listwy ochronne zderzaka przedniego oraz reflektory wykonane jako nowoczesne układy optyczne ze szkła przezroczystego. Przerobiono też wzornictwo całego kokpitu wewnątrz auta oraz zaprojektowano nowe, harmonijne przejście do szyby przedniej, nie naruszając dynamicznego układu linii.

Do napędu nowej A-klasy posłuży gama 3 silników benzynowych z poprzedniej wersji uzupełniona o dwie poprawione jednostki dieslowskie z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim systemu common-rail, osiągające teraz o 25% więcej mocy. 4-cylindrowy napęd A 160 CDI osiąga 75 KM zamiast dotychczasowych 60 KM, a moc silnika 170 CDI wzrasta z 90 KM do 95 KM.

Odwiedź galerię zdjęć wydłużonego Mercedesa A-klasy.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje