Toyota Corolla - pierwsza jazda

Nowa generacja Corolli jest zupełnie inna niż poprzednia, a zarazem niezwykle do niej podobna: tego oczekują konserwatywni nabywcy.

Przez 37 lat Corolla doczekała się jedenastu generacji, 40 mln sprzedanych sztuk i statusu najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie. Od 2007 r. nazwa Corolla odnosi się już tylko do wersji nadwoziowej sedan, a hatchbacka nazwano Auris (z wyjątkiem Australii).

Corolla 11. generacji zauważalnie urosła - o 10 cm, które wykorzystano na powiększenie rozstawu osi, a tym samym przestrzeni dla pasażerów z tyłu. W drugim rzędzie siedzi się teraz bardzo komfortowo i równie wygodnie wsiada przez szerokie drzwi. 452-litrowy bagażnik z wnęką na koło zapasowe pozostał praktycznie niezmieniony.

Reklama

Proste zawieszenie Corolli składające się z kolumn McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu zestrojono z nastawieniem na komfort. Brak sportowych doznań nie przeszkadza nabywcom tego typu aut, ale cenią sobie oni niezakłóconą hałasem i wibracjami jazdę nawet po sporych nierównościach. Na plus zaliczamy również bardzo dobre wyciszenie wnętrza.

Relaks za kierownicą

Corollą jedzie się bez większych emocji, ale i bez zmęczenia. Dla jeszcze większego spokoju można wybrać wersję 1.6 z bezstopniową przekładnią Multidrive S. Po nabraniu pewnego doświadczenia pozwala ona jeździć oszczędniej niż autem ze skrzynią manualną.

Pięć minus dwa

W Aurisie jest dostępnych pięć wersji układu napędowego. W Corolli - tylko trzy. Zabrakło diesla 2.0 i hybrydy. Testowaliśmy wersję 1.6, która nie jest demonem prędkości, jednak wyróżnia się innymi zaletami: oszczędnością (dane testowe - trasa 6,0; miasto 8,0 l/100 km) i prostą konstrukcją bez turbodoładowania.

Od wersji Premium seryjnie występuje kamera cofania, do nawigacji dopłaca się 2100 zł. Wszystko podporządkowano tu prostocie obsługi. Komunikaty na ekranie są czytelne i wyświetlane dużymi literami.

Toyota nie ukrywa, że Corollę kieruje do starszych klientów, którzy mają wieloletnie, doskonałe doświadczenia z japońską marką. Dlatego postawiono na solidność w miejsce efektownych gadżetów i na bezstresowe użytkowanie.

Typowana na sprzedażowy przebój wersja 1.6 w wariancie Premium będzie kosztować 73 900 zł: konkurenci są drożsi, a do renomy Corolli na polskim rynku jest im bardzo daleko.

Dane techniczne: Toyota Corolla

Wersja1.33 DUAL VVT-i1.6 VALVEMATIC1.4 D-4D
Silnikbenzynowybenzynowyturbodiesel
Pojemność skokowa1329 cm31598 cm31364 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/8
Moc maksymalna99 KM/6000132 KM/640090 KM/3800
Maksymalny moment obrotowy128 Nm/3800160 Nm/4400205 Nm/1800
Osiągi
Prędkość maksymalna180 km/h200 km/h180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,6 s10,0 s12,5 s
Zużycie paliwa w l/100 km*7,2/4,7/5,68,0/4,9/6,04,9/3,6/4,1
Cenaod 62 900 złod 69 400 złod 75 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Tymon Grabowski

Nowa Toyota Corolla - informacje i zdjęcia - WIADOMOŚCI

Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy