Toyota Verso 2.0 D-4D Premium Comfort - test

Lifting Toyoty Verso powinien zwiększyć zainteresowanie tym minivanem.

Wprawdzie minivany nie potrzebują tak częstych liftingów jak auta klasy średniej lub kompakty, ale i tak cztery lata to obecnie maksymalny okres, jaki może "wytrzymać" na rynku jeden model bez liftingu. Stąd odświeżenie modelu Verso i upodobnienie go do najnowszego Aurisa to logiczne posunięcie.

Czysta kosmetyka

Na pierwszy rzut oka najbardziej widoczna jest nowa przednia część nadwozia, ale to z punktu widzenia praktyczności zupełnie nieistotne. Ważne jest to, że kamera cofania dostępna seryjnie już w "drugiej od dołu" wersji Premium. Warto przypomnieć, że w momencie debiutu w 2009 r. Verso miało ekran 7-calowy, a obecnie - tylko 6,1-calowy. Dokupując do wersji Premium dwa pakiety (Comfort i Family) za łącznie 7310 zł otrzymuje się samochód w konfiguracji takiej, jak na zdjęciach: z automatyczną klimatyzacją, nawigacją Toyota Touch&Go oraz trzema rzędami foteli. Z dieslem 2.0 D-4D (najrozsądniejszy wybór) ostateczna cena wynosi niemal równe 100 tys. zł. Dane fabryczne obiecują, że zużycie paliwa w mieście to 5,9 l/100 km. W czasie testu wyniosło dokładnie o 2 litry więcej. Plus natomiast za świetne wyciszenie silnika.

Reklama

"Japoński" minivan

Klienci chętnie płacą więcej za Toyotę niż za porównywalne auta producentów o mniejszej renomie, ponieważ wiedzą, że "japoński" oznacza "niezawodny". Dla wielu osób może być więc zaskoczeniem, że Verso powstaje w tureckiej fabryce Toyoty. Na silniku można dostrzec oznaczenia "Made in Hungary" i "Made in Vietnam" (wyprodukowano na Węgrzech/w Wietnamie). To już jednak codzienne zjawisko we współczesnej motoryzacji.

Jeśli ktoś szuka wygodnego minivana w dobrej cenie i nie ma uprzedzeń związanych z miejscem produkcji - zdecydowanie powinien wziąć pod uwagę rodzinną Toyotę po liftingu.

Toyota Verso 2.0 D-4D Premium Comfort: plusy

  • szerokie wnętrze,
  • bogate wyposażenie także w bazowych wersjach,
  • świetnie wyciszony silnik,
  • płaska przestrzeń bagażowa.


Toyota Verso 2.0 D-4D Premium Comfort: minusy

  • silnik nie jest tak oszczędny, jak obiecuje producent,
  • wskaźniki mogłyby być czytelniejsze,
  • trudne wsiadanie do tyłu.

Dane techniczne: Toyota Verso 2.0 D-4D

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1998 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna124 KM/3600
Maks. moment obrotowy310 Nm/1600
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędprzedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)155/1645 l
Długość/szerokość/wysokość446/179/163 cm
Rozstaw osi278 cm
Opony205/60 R16
Osiągi
Prędkość maksymalna185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,3 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 5,9/4,4/4,9
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)7,9/6,1
Cenaod 85 990 zł

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Brykała

Toyota Prius+ Prestige - TEST

Toyota Verso - PIERWSZA JAZDA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy