Pokolenie 2000

Odświeżona stylistyka całości, jeszcze elegantsze niż dotychczas wnętrze, liczne udoskonalenia techniczne. Mowa oczywiście o nowej omedze.


W odnowienie swego flagowego modelu Opel zainwestował około 300 mln DEM. Zmianom poddano ponad 3000 z około 8000 części, składających się na ten samochód. Spójrzmy najpierw na nową Omegę z zewnątrz. Jej przód zdominowały reflektory z gładkimi szkłami, maska o wyraźnym profilu V oraz zintegrowany, chromowany "grill". Zderzaki, progi, klamki i boczne listwy ochronne są lakierowane w kolorze nadwozia. Z tyłu omega otrzymała nowego kształtu światła i zmienioną pokrywę bagażnika.

Nadwozie, zaprojektowane w systemie DSA (Dynamic SAfety) zostało wyposażone we wszystko, co najnowocześniejsze w dziedzinie bezpieczeństwa. O jakości zabezpieczenia antykorozyjnego świadczy fakt, że producent oferuje 10-letnią gwarancję na perforację nadwozia. Wnętrze auta zostało wykończone miłą w dotyku, miękką tkaniną. Całkowicie przeprojektowano koło kierownicze, centralną konsolę i panel instrumentów. Przednie siedzenia zaopatrzono w zagłówki z systemem Actiye Head Restraints. Jest także nowy system elektronicznego sterowania klimatyzacją z niezależną oddzielną regulacją dla kierowcy i siedzącego obok pasażera oraz z czujnikiem jakości powietrza.

Podstawowym silnikiem omegi model 2000 będzie jednostka napędowa 2.2l 16V o mocy 144 KM, która zastąpi dotychczasowy 136-konny standardowy motor 2.0 16V. Różnica w mocy niby niewielka, ale zapewnia większy o 10 proc. moment obrotowy - 205 Nm przy 4000 obr./min. To najlepszy wynik w klasie. Omega 2.2 16V rozpędza się od O do 100 km/godz. w ciągu 10,5 sekundy, a od 80 km/godz. do 120 km/godz., na piątym biegu, w 15 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/godz. Dwa wałki wyrównoważające przyczyniają się do spokojnej, równomiernej pracy silnika, zoptymalizowana komora spalania obniża poziom hałasu. Nowa omega spala tylko 9,4 litra benzyny na 100 km (wartość średnia według standardu MyEG). Dodatkowy, wstępny katalizator gwarantuje doskonałe oczyszczanie spalin tak, że silnik 2.2 16V spełnia najostrzejsze niemieckie normy emisji zanieczyszczeń. W 2000 r. flagowy opel otrzyma nowy, flagowy silnik - ośmiocylindrową aluminiową jednostkę o pojemności 5.7 litra, mocy 300 KM i maksymalnym momencie 450 Nm.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy