Nowa klasa E-Klasy

48 miesiące i ponad dwa miliardy euro pochłonęły przygotowania i projektowanie nowego Mercedesa E-Klasa. Gotowy samochód zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym w Brukseli, a do sprzedaży trafi w marcu 2002 roku. Ten sedan wyższej klasy średniej posiada wiele technicznych i technologicznych innowacji, a w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i właściwości jezdnych wyznacza nowe standardy w swoim segmencie. Pozostaje jedynie pytanie, czy nowa E-Klasa podtrzyma sukces i dobre imię swojej poprzedniczki.


W nowym samochodzie znalazło się wiele rozwiązań, które debiutują w tej klasie pojazdów. Część z nich weszło do wyposażenia standardowego. Takimi przykładami mogą być elektro-hydrauliczny system hamulcowy SBC (Sensotronic Brake Control), stworzony w całości przez inżynierów Mercedesa, wielokonturowe siedzenia, automatycznie dopasowujące swoje ustawienie do aktualnej sytuacji na drodze, czy też pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC (Dual Control), które w znaczący sposób wpływa na poprawę komfortu jazdy.

Reklama

Nadwozie nowego mercedesa podtrzymuje tradycję eleganckich linii poprzednich wersji, a równocześnie prezentuje wiele dynamicznego charakteru. Podwójne przednie reflektory, które debiutowały już w E-Klasie poprzedniej generacji w 1995 roku wcinają się teraz głębiej w maskę, co również zwiększa agresywność pojazdu. Podobne wrażenie odniesiemy, gdy spojrzymy na nowego mercedesa z boku - typowa E-Klasa, jednak prezentująca znacznie więcej sportowego charakteru i elegancji.

W E-Klasie nie tylko wygląd może się podobać. Nowoczesne zawieszenie pneumatyczne znakomicie poprawia właściwości jezdne samochodu. Jest ono kontrolowane przez szereg elektronicznych czujników, które regulują napięcie sprężyn w zależności od warunków pogodowych, stylu jazdy kierowcy, stopnia załadowania pojazdu i stanu nawierzchni. Na zachowanie się pojazdu na drodze niebagatelny wpływ mają też systemy elektro-hydraulicznych hamulców SBC i stabilizacji jazdy ESP. Pierwszy z nich świętował swój debiut kilka miesięcy temu w modelu SL, a teraz, wraz z E-Klasą trafia do masowej produkcji.

Pięć różnych silników znalazło się w ofercie niemieckiego sedana. Trzy z nich to benzynowe jednostki z sześcioma lub ośmioma cylindrami o mocach od 177 do 306 KM. Pozostałe dwa napędy to wysokoprężne silniki CDI z czterema i pięcioma cylindrami o mocach 150 i 177 KM. Mocniejszy diesel dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 425 Nm, co wspólnie z mocą w żaden sposób nie odróżnia go w charakterystyce od podobnej klasy napędów benzynowych.

Samochód będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: CLASSIC, ELEGANCE i AVANTGARDE. Już podstawowy CLASSIC wyposażono w standardzie w radio, automatyczną klimatyzację, system hamulcowy SBC, aluminiowe obręcze kół oraz cały zestaw funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo. AVANTGARDE charakteryzuje się dynamicznym designem linii nadwozia, z efektownymi zderzakami, w których umieszczono bixenonowe reflektory i obniżonymi progami oraz sportowym, a równocześnie eleganckim wystrojem wnętrza. Znajdziemy tam skórzaną tapicerkę i białe wskaźniki na desce rozdzielczej.

Nowy Mercedes E-Klasa zastępuje swojego poprzednika - samochód, którego roczna sprzedaż przekraczająca 200 000 modeli rocznie określiła mianem najpopularniejszego luksusowego sedana na świecie. Od momentu debiutu w 1995 roku DaimlerChrysler sprzedał ponad 1,4 miliona egzemplarzy poprzedniej generacji E-Klasy. Najbliższa przyszłość pokaże, czy nowy pojazd podtrzyma tę rewelacyjną passę. W salonach Mercedes E w wersji 2002 znajdzie się w marcu.

Galerię nowego Mercedesa E-Klasy znajdziesz TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje