Toyota Verso na nowy sezon

Wraz z wprowadzeniem do oferty nowego turbodiesla Toyota przeprowadza kolejne - tym razem kosmetyczne - modyfikacje kompaktowego minivana Verso.

O nowej jednostce wysokoprężnej pod maską Verso pisaliśmy na początku grudnia. Teraz japoński producent podał więcej informacji na jej temat. 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 111 KM przy 4000 obr./min i 270 Nm maksymalnego momentu dostępnego w zakresie 1750-2250 obr./min zastąpi w ofercie wariant 2.0 D-4D (124 KM przy 3600 obr./min i 310 Nm w przedziale 1600-2400 obr./min). 

Toyota podaje, że mniejsza jednostka odznacza się niższym poziomem wibracji i hałasu, jest też o 20 kg lżejsza od 2-litrowej. Zasilane nią Verso przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 12,7 s (2.0 D-4D: 11,3 s) i rozpędza się maksymalnie do 185 km/h (tak samo jak 2.0 D-4D). Średnie zużycie paliwa spadło z 4,9 do 4,5 l/100 km.

Reklama

Ponadto, Verso z nowym turbodieslem otrzymało nieco przestrojone zawieszenie. Lista wyposażenia modelu wzbogaci się przy okazji o wariant Trend z oklejonymi na czarno słupkami dachowymi (pomysł sprawdzony już w Yarisie), niedostępne wcześniej czujniki parkowania z przodu oraz najnowszą wersję systemu multimedialnego Toyota Touch.

Verso 1.6 D-4D pojawi się w salonach w marcu 2014 roku. Przypomnijmy, że niespełna rok temu model został poddany liftingowi.

msob

Toyota Verso 2.0 D-4D - TEST

Używana Toyota Yaris Verso (2000-2005) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama