Nowe Suzuki Vitara - informacje i zdjęcia

Znak czasów. Suzuki prezentuje w Paryżu nową Vitarę - nie jest to jednak kompaktowy samochód terenowy, jak dotychczas, ale miejski crossover.

5-drzwiowy hatchback zastąpi w gamie Suzuki model SX4 Classic (przypomnijmy, że Suzuki SX4 S-Cross to samochód o klasę większy, plasujący się w gamie kompaktowych crossoverów) i będzie konkurować m.in. z Kią Soul czy Renault Capturem. Jego nadwozie mierzy 417 cm długości, 177,5 cm szerokości i 161 cm wysokości przy rozstawie osi równym 250 cm (dla porównania, oferowana obecnie Grand Vitara ma 450 cm długości i 264-centymetrowy rozstaw osi). Pojemność bagażnika wynosi od 375 do 1120 l. Zgodnie z coraz powszechniejszą modą na "personalizację", klienci będą mogli wybrać wśród kilkunastu wersji kolorystycznych nadwozia i kabiny.

Reklama

Vitara nie do końca porzuca jednak swoje terenowe korzenie - jej atutem będzie zapewne spory prześwit (18,5 cm) oraz opcjonalny napęd na obie osie, którego nie można dokupić u większości konkurentów. Lista silników obejmuje 1,6-litrową, wolnossącą jednostkę benzynową o mocy 120 KM i 156 Nm maksymalnego momentu obrotowego (współpracuje z 5-biegową skrzynią ręczną lub 6-stopniowym automatem) lub turbodiesla o takiej samej pojemności i mocy, ale generującego do 320 Nm momentu (tu dostępna jest wyłącznie przekładnia manualna o 6 przełożeniach).

Na życzenie wszystkie odmiany dostępne są ze wspomnianym już, dołączanym napędem na cztery koła z możliwością zblokowania przy niewielkich prędkościach. Układ zwany ALLGRIP oferuje kierowcy kilka trybów jazdy, m.in. sportowy i zimowy, a przy uślizgu kół przedniej osi kieruje większość momentu obrotowego na tył.

Suzuki podkreśla, że nowa generacja Vitary jest bardzo lekka (od 1075 do 1295 kg, zależnie od wersji) i bardzo oszczędna. Bazowy wariant benzynowy z przednim napędem i ręczną skrzynią ma średnio zużywać 5,3-5,4 l/100 km, a turbodiesel w tej samej konfiguracji napędu - jedynie 4 l/100 km.

W przednim zawieszeniu samochodu zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym - belkę skrętną. Kąt natarcia wynosi 18,2 st., a zejścia - 28,2 st.

Za dopłatą model będzie dostępny z nowoczesnymi układami aktywnego bezpieczeństwa, takimi jak adaptacyjny tempomat czy system wspomagania awaryjnego hamowania, systemem multimedialnym z dotykowym ekranem oraz panoramicznym dachem o długości 1 m (z czego 56 cm przypada na otwór dachowy po odsunięciu szyby).

Nowe Suzuki Vitara trafi do sprzedaży w Polsce wiosną przyszłego roku. Jego produkcją zajmą się zakłady na Węgrzech. Ceny zostaną opublikowane prawdopodobnie już w listopadzie.

msob

Używane Suzuki Jimny (1998-) - OPINIE O SAMOCHODACH

Suzuki Grand Vitara 2.4 Premium - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy