Nowe Audi A3 Sedan i S3 Sedan

Wraz z nowym A3 w wersji sedan Audi dołącza do konkurencji w klasie kompaktowych sedanów. Model zadebiutuje oficjalnie podczas rozpoczynającego się dzisiaj salonu samochodowego w Nowym Jorku.

Nadwozie

Audi A3 Sedan mierzy 446 cm długości, 180 cm szerokości i 142 cm wysokości przy rozstawie osi równym 264 cm. Jest tym samym o 13 cm dłuższe, o 1,5 cm szersze i o 0,5 cm niższe od 5-drzwiowej odmiany Sportback, której rozstaw osi wynosi 263,6 cm. Stosunkowo niewielki jest bagażnik o pojemności 425 l. Konkurenci bez trudu mieszczą ponad 500 l.

Nowy model nawiązuje wyglądem do większych limuzyn z Ingolstadt - charakterystyczny wlot powietrza, profil z dodatkowym oknem i wyrazistymi przetłoczeniami oraz szerokie tylne lampy to elementy znane już z A4, A6 i A8. Stonowana sylwetka ma jednak bardziej zwarte proporcje, a jej dynamikę podkreśla zintegrowany spojler tylnej klapy. 

Reklama

W kabinie - schludny kokpit z niewielką liczbą przycisków oraz wysuwanym ekranem systemu MMI. Odmiana S line oferowana jest z podciętą kierownicą oraz sportowymi fotelami.

Silniki

Podobnie jak A-trójka w wersji hatchback, sedan będzie napędzany rodziną czterocylindrowych silników benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TFSI) oraz turbodiesli common rail (TDI). Wszystkie będą współpracowały seryjnie z 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi oraz systemem start-stop. Dwusprzęgłowe skrzynie S tronic - w opcji. O odmianach quattro z napędem na obie osie Audi na razie nie wspomina.

Najsłabsza odmiana A3 Sedan 1.4 TFSI rozwija moc 140 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki systemowi odłączania dwóch środkowych cylindrów podczas spokojnej jazdy ma średnio zużywać 4,7 l/100 km. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.

Mocniejsza jednostka 1.8 TFSI o mocy 180 KM i 250 Nm maksymalnego momentu osiąga "setkę" w ciągu 7,3 s, może rozpędzić się do 235 kmh i według Audi zużywa średnio 5,6 l/100 km.

Najbardziej oszczędna wersja 2.0 TDI (150 KM) ma zużywać w cyklu mieszanym 4,1 l/100 km. W tym przypadku sprint do 100 km/h wynosi 8,7 s, a prędkość maksymalna - 220 km/h.

Podwozie

Nowy wariant nadwoziowa A-trójki korzysta z tych samych dobrodziejstw, co hatchback. Powstała na modułowej platformie MQB i charakteryzuje się niewielką masą własną - 1250 kg w wypadku odmiany zasilanej jednostką 1.4 TFSI (rozkład mas 60:40). Dla porównania, Mercedes CLA 180 (122 KM) waży 1320 kg, a Volkswagen Jetta 1.4 TSI (122 KM) - 1325 kg. W celu zaoszczędzenia dodatkowych kilogramów maskę wykonano z aluminium. 

Podobnie jak w hatchbacku, dla uzyskania bardziej neutralnego prowadzenia silniki przechylono o 12 st. do tyłu. Przednie zawieszenie wspiera się na kolumnach MacPhersona, a tylne korzysta z konstrukcji wielowahaczowej. O niższe zużycie paliwa dba elektromechaniczny układ kierowniczy.

Wyposażenie

A3 Sedan imponuje listą (w większości opcjonalnego) wyposażenia, m.in. w pełni LED-owymi przednimi lampami, systemem multimedialnym MMI z touchpadem, audio Bang & Olufsen o mocy 705 watów czy połączeniem internetowym LTE. Nawigacja z twardym dyskiem (64 GB) zapewnia dostęp do Facebooka i dostarcza informacje o wolnych miejscach parkingowych. Ponadto, dostępny jest aktywny tempomat (działa do 200 km/h; w przypadku przekładni S tronic umożliwia jazdę w korku), asystent pasa ruchu oraz system awaryjnego hamowania z prędkości do 30 km/h.

Nowe Audi A3 Sedan traf do Polski w IV kwartale br. W Niemczech bazowa wersja 1.4 TFSI będzie kosztowała około 25 tys. euro.

Audi S3

Kilka miesięcy po debiucie "cywilnej" A-trójki w wersji sedan na drogi wyjedzie mocniejsze S3, zasilane 2-litrowym silnikiem TFSI o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będzie on napędzał obie osie samochodu (napęd quattro wykorzystujący sprzęgło Haldex czwartej generacji) za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni S tronic. Pierwsza wersja na osiągnięcie "setki" potrzebuje 5,3 s, a druga - 4,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosi, odpowiednio, 7,0 oraz 6,9 l/100 km. W obu przypadkach prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. 

Poza pakietem ospojlerowania model wyróżnia się 18-calowymi obręczami, obniżonym o 25 mm zawieszeniem, układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu oraz wzmocnionymi hamulcami (przednie z tarczami o średnicy 340 mm).

 

msob

Używane Audi A3 I (1996-2003) - OPINIE

Używane Audi A3 II (2003-2012) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy