BMW i8 coraz bliżej

Na stoisku BMW we Frankfurcie pojawi się nie tylko gotowe do produkcji i3, ale i kolejny przedstawiciel całkiem nowej rodziny "ekologicznych" modeli - sportowe i8.

Prototyp i-ósemki mieliśmy już okazję oglądać kilkakrotnie, m.in. we Frankfurcie i w Lipsku. Teraz BMW publikuje zdjęcia zakamuflowanego egzemplarza wersji produkcyjnej i ujawnia dane techniczne modelu. Wiadomo już, że jego karoseria będzie mierzyć 468,9 cm długości, 194,2 cm szerokości i 129,3 cm wysokości przy rozstawie osi równym 280 cm. Aerodynamiczne zabiegi pozwoliły uzyskać współczynnik oporu powietrza Cd = 0,26.

BMW i8 ma pod względem wymiarów i osiągów konkurować z Porsche 911, chociaż reprezentuje zupełnie inną - zabarwioną na zielono - koncepcję układu napędowego. Sercem auta jest zespół napędowy złożony z 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra i mocy 231 KM (napędza on tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowego automatu) oraz 131-konnej jednostki elektrycznej, wprawiającej w ruch koła przedniej osi. Łączna moc tego tandemu wynosi 361 KM, a moment obrotowy sięga 570 Nm.

Reklama

BMW i8 to hybryda o wydłużonym zasięgu z możliwością ładowania z gniazdka. Energia gromadzona w akumulatorach litowo-jonowych ma wystarczyć na pokonanie około 35 km bez udziału silnika spalinowego; jej uzupełnienie trwa około 3,5 godziny przy ładowaniu z konwencjonalnego gniazdka. Łączny zasięg modelu w trybie Comfort to według producenta 500 km; uruchomienie trybu Eco Pro pozwala przejechać dodatkowe 100 km.

Podobnie jak i3, tak i i8 może się pochwalić niewielką masą własną - 1490 kg, na dodatek niemal idealnie rozłożoną pomiędzy osiami (dla porównania, konkurencyjne Porsche 911 Carrera 4S PDK Coupe waży 1467 kg). BMW osiągnęło taki wynik dzięki strukturze nadwozia wykonanej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym oraz aluminiowym elementom podwozia. Pierwszy z materiałów jest o około 50 proc. lżejszy od stali przy zachowaniu podobnej sztywności.

Jak BMW i8 wypada w konkurencjach sportowych? Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu niecałe 4,5 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h (120 km/h w trybie elektrycznym). A to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,5 l/100 km! Oczywiście przy założeniu, że pierwsze 35 km kierowca pokonuje siłą elektronów.

Produkcyjna wersja BMW i8 zadebiutuje już niebawem. Targi we Frankfurcie ruszają 10 września br.

msob

Używane BMW X3 E83 (2003-2010) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy