Toyota Corolla z rekordowym wynikiem sprzedaży

Co 11 minut ktoś w Polsce kupował Corollę - to rekordowy wynik dla polskiego oddziału Toyoty. Inne modele japońskiego producenta natomiast mogą pochwalić się bardzo dużymi wzrostami sprzedaży.

Wrzesień był rekordowym miesiącem dla Toyoty Corolli. Nie tylko kompaktowa Toyota ponownie umocniła się na pozycji lidera polskiego rynku w statystykach rejestracji, ale zebrała najwięcej zamówień w ciągu miesiąca. 4056 egzemplarzy zamówionych w ciągu 30 dni to absolutny rekord w historii Toyoty w Polsce. Dla porównania, dotychczasowa największa liczba zamówień kompaktowych Toyot na poziomie 3598 aut miała miejsce w czerwcu 2019 roku, kiedy jednocześnie w ofercie marki były dostępne Auris hatchback i TS Kombi, Corolla sedan poprzedniej generacji oraz nowa Corolla oferowana w trzech odmianach nadwozia.

Reklama

4056 Corolli zamówionych w ciągu 30 dni września przekłada się na jedną Corollę co 11 minut. Co więcej, aż 79 procent zamówień dotyczyło wersji hybrydowych. Najpopularniejszym rodzajem nadwozia był w minionym miesiącu sedan (2259 egz.), nadwozie TS Kombi zostało zarezerwowane 1449 razy, zaś hatchback 348 razy. 76 procent wszystkich zamówionych samochodów otrzymało drugą w kolejności wersję wyposażenia Comfort.

Pięć modeli Toyoty w Top 10 polskiego rynku

We wrześniu, tak jak w wielu poprzednich miesiącach, Corolla zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych samochodów w Polsce. Polacy zarejestrowali w ciągu 30 dni 1487 egzemplarzy kompaktowej Toyoty. Drugie miejsce zajęło RAV4 z wynikiem 1 352 aut, szóste Yaris, który trafił do 685 kierowców, dziewiąte Toyota C-HR z wynikiem 628 rejestracji i dziesiąte Toyota AYGO z wynikiem 614 aut.

Od początku roku Corolla zanotowała 16 351 rejestracji (+30 procent rok do roku), co zapewnia jej silną pozycję lidera i aż 4,7-procentowy udział w całym rynku nowych samochodów w Polsce. Drugim najchętniej kupowanym autem jest Yaris, który trafił do 12 490 kierowców (+16 procent rok do roku). RAV4 zajmuje piąte miejsce (9330 egz., +53 procent rok do roku), a Toyota C-HR ósmą pozycję (7 206 egz., +19 procent rok do roku).

Wrzesień kolejnym dobrym miesiącem dla Toyoty

W minionym miesiącu Toyota po raz kolejny zarejestrowała najwięcej samochodów osobowych ze wszystkich marek. Do klientów trafiło 5 406 aut, czyli 16,3 procent wszystkich nowych samochodów. W ciągu 9 miesięcy 2021 roku liczba rejestracji aut osobowych Toyoty sięgnęła 57 122 egzemplarzy, o niemal 20 000 pojazdów więcej niż zanotowała druga najpopularniejsza marka i o 36 procent więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Udział w rynku Toyoty wynosi obecnie 16,4 procent.

Cztery osobowe Toyoty liderami segmentów

We wrześniu pierwsze miejsca w swoich segmentach zajęły obok Corolli i RAV4 także Aygo i Toyota C-HR. Wyniki Yarisa i Camry (281 aut) z minionego miesiąca dały im drugie miejsce w segmencie, zaś oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym Highlander był trzeci w klasie dużych SUV-ów (210 aut).

Biorąc pod uwagę wyniki z trzech kwartałów 2021 roku, pierwsze miejsca w segmentach zajmują Aygo, Yaris, Corolla, Toyota C-HR i Toyota RAV4. AYGO już tradycyjnie odpowiada za około połowę sprzedaży samochodów segmentu A -licząc od stycznia do września jego udział w tej klasie aut wyniósł 49 procent. Największy wzrost rejestracji rok do roku, w okolicy 50 procent, zanotowały RAV4 (+53 procent), Camry (+52 procent) oraz AYGO (+49 procent).

Sukces PROACE CITY - wzrost rejestracji o 153 procent

Wrzesień potwierdził bardzo dobrą pozycję Toyoty na rynku aut użytkowych. Kompaktowy van PROACE CITY nie tylko już tradycyjnie zajął we wrześniu pierwsze miejsce w swoim segmencie z wynikiem 256 egzemplarzy, ale od stycznia do września 2021 roku zanotował wzrost rejestracji aż o 153 procent do liczby 3 986 aut, co również daje mu pierwsze miejsce i bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Udział PROACE’a CITY w klasie kombivanów wynosi obecnie 24,4 procent.

Toyota PROACE zajęła we wrześniu drugie miejsce wśród vanów średniej wielkości z wynikiem 139 aut, zaś wynik 1 931 samochodów wypracowany w ciągu trzech kwartałów 2021 roku daje temu modelowi trzecie miejsce w segmencie.

Hilux jest drugim najpopularniejszym pick-upem w Polsce. We wrześniu trafił do 80 kierowców, zaś od początku roku zanotował 879 rejestracji, o 73 procent więcej niż w tym samym okresie 2020 roku.

***

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy