Skoda Octavia po liftingu ma już polskie ceny. W cztery lata sporo podrożała

Skoda Octavia po modernizacji wjeżdża do salonów i doczekała się nowym polskich cen. Ile kosztuje w nadwoziu liftback, a ile w wersji kombi? Wiemy już wszystko. Niestety, cztery lata temu, gdy Octavia obecnej generacji wchodziła na rynek, takie ceny nikomu się nie śniły.

Kilka tygodni po światowej premierze odświeżonego czeskiego bestsellera importer opublikował polskie ceny i otworzył zamówienia. Nowa Skoda Octavia po faceliftingu jest już dostępna w oficjalnej sprzedaży. Co wiemy o nowym modelu? 

Skoda Octavia. Co nowego po liftingu?

Nowa Skoda Octavia po faceliftingu w gruncie rzeczy z zewnątrz różni się tylko detalami - pojawiła się nowa sygnatura LED, odświeżone tylne światła, kilka nowych wzorów felg (od 16 do 19-calowych), a także przeprojektowane zderzaki przez które auto wydłużyło się o 9 mm oraz zmieniona czcionka napisu “SKODA" na klapie bagażnika. W kabinie pojawił się większy ekran systemu multimedialnego (do 13 cali), a odblaskowe elementy zastąpiono matowymi.

Reklama

Nowa Skoda Octavia po liftingu - dane techniczne

WymiarySkoda Octavia LiftbackSkoda Octavia Combi
Długość4698 mm4698 mm
Wysokość1470 mm1468 mm
Szerokość1829 mm1829 mm
Rozstaw osi2696 mm2686 mm
Poj. bagażnika600 litrów640 litrów

Skoda Octavia po liftingu. Silniki i wersje

W momencie ogłoszenia cennika kompaktowa nowość z Mlada Boleslav debiutuje w dwóch wersjach nadwozia - Liftback oraz Combi - a także w dwóch wersjach wyposażenia - Selection i Sportline. W późniejszym czasie oferta wzbogaci się o tańszą odmianę "Essence" i topowy wariant "RS". 

Na chwilę obecną klienci mają do wyboru pięć wariantów silnikowych - cztery benzynowe (1.5 TSI i 1.5 TSI mHEV - 115 KM lub 150 KM) i jeden wysokoprężny (2.0 TDI - 150 KM). Silniki dostępne są z manualną skrzynią biegów lub automatyczną, 7-stopniową przekładnią DSG. Docelowo w ofercie pojawić się ma także mocniejszy motor benzynowy 2.0 TSI (204 KM i 265 KM) oraz słabszy, 115-konny diesel.

Nowa Skoda Octavia po liftingu - silniki i osiągi

SinikMocNapędSkrzynia biegów
1.5 TSI115 KM i 220 NmFWD6-biegowa, manualna
1.5 TSI mHEV115 KM i 220 NmFWD7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG
1.5 TSI150 KM i 250 NmFWD6-biegowa, manualna
1.5 TSI mHEV150 KM i 250 NmFWD7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG
2.0 TSI204 KM i 320 NmAWD7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG
2.0 TSI265 KM i 370 NmFWD7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG
2.0 TDI115 KM & 300 NmFWD6-biegowa, manualna
2.0 TDI150 KM & 360 NmFWD7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG

Skoda Octavia po liftingu. Bogatsze wyposażenie

Skoda Octavia po liftingu jest w standardzie bogato wyposażona. W egzemplarzach od wersji wyposażenia "Selection" w cenie otrzymujemy masę dodatków tj. 

  • Smartlink - połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS
  • Usługa Care Connect - 3 lata
  • Tylne światła TOP LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • Bezdotykowo otwierana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • 4x gniazdo USB-C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu, 2 x z tyłu), 1x w lusterku wstecznym
  • Bluetooth Plus (Phone Box - indukcyjna ładowarka smartfona)
  • Virtual Cockpit 10"- cyfrowy zestaw wskaźników
  • Infotainment 10" - wyświetlacz systemu multimedialnego
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Skórzana 2-ramienna kierownica wielofunkcyjna (z manetkami dla DSG)
  • Obręcze kół ze stopów lekkich Rotare Aero 17"
  • Alarm Kessy Full - bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • Pakiet CHROM - chromowana listwa wokół krawędzi okien bocznych + chromowana ramka grilla

W droższych wariantach "Sportline" nowa Skoda Octavia posiada dodatkowo na liście wyposażenia standardowego:

  • Reflektory TOP LED Matrix
  • Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER
  • Spryskiwacze rekflektorów przednich
  • Obręcze kół ze stopów lekkich Vega Aero Black 18"
  • Zewnętrzne lusterka w kolorze czarnym
  • Automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
  • Progresywny układ kierowniczy
  • Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm
  • Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
  • Skórzaną sportową 3-ramienną kierownicę wielofunkcyjną (z manetkami dla DSG)
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Elementy stylistyczne Sportline
  • Driving Mode Select - wybór profilu jazdy

Nowa Skoda Octavia. Pakiety, kolory i tapicerki

Obydwie wersje wyposażenia można dodatkowo wzbogacić o liczne pakiety Assited Drive, Peformance, Winter, Light & View, Infotainment czy Family, Comfort i Simply Clever. Przy konfiguracji auta w wersji "Selection" klienci decydują także o wyborze tapicerki. Domyślny motyw kabiny to Loft, jednak opcjonalnie dostępne są także Lodge (1900 zł), Lounge (7500 zł) oraz Suite Black i Suite Cognac (16 800 zł). Dla wersji "Selection" i "Sportline" domyślnym kolorem nadwozia jest z kolei błękitny "Energy". Pozostałe 7 kolorów nadwozia, z wyjątkiem białego "Candy", wymagają dopłaty w wysokości 2650 zł. Zielony kolor "Mamba" jest zarezerwowany wyłącznie dla sportowych wersji RS.

Skoda Octavia po modernizacji. Ceny w Polsce

Cennik modelu Octavia w nadwoziu Liftback otwiera wersja 1.5 TSI (115 KM) z 6-biegową skrzynią manualną. Za wariant w wersji wyposażenia "Selection" zapłacimy dziś co najmniej 125 800 zł (Liftback) lub 129 200 zł (Combi). Mocniejszy "benzyniak" o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią ręczną to wydatek rzędu co najmniej 134 500 zł (Liftback) lub 137 900 zł (Combi). Za egzemplarz z 2-litrowym dieslem (150 KM) i automatyczną przekładnią trzeba przygotować przynajmniej 155 100 zł (Liftback) lub 158 500 zł (Combi).

Nowa Skoda Octavia po liftingu - ceny w Polsce

Liftback
SinikSelectionSportline
1.5 TSI (115 KM) 6MT 125 800 zł -
1.5 TSI mHEV (115 KM) DSG 135 000 zł -
1.5 TSI (150 KM) 6MT 134 500 zł 149 700 zł
1.5 TSI mHEV (150 KM) DSG 141 600 zł 157 000 zł
2.0 TDI DSG (150 KM) DSG 155 100 zł 170 300 zł
Combi
1.5 TSI (115 KM) 6MT 129 200 zł -
1.5 TSI mHEV (115 KM) DSG 138 400 zł -
1.5 TSI (150 KM) 6MT 137 900 zł 155 300 zł
1.5 TSI mHEV (150 KM) DSG 144 900 zł 162 600 zł
2.0 TDI DSG (150 KM) DSG 158 500 zł 175 900 zł

Tak Skoda Octavia podrożała przez 4 lata

Cztery lata temu, gdy czwarta generacja Octavii wchodziła na rynek, ceny wersji Liftback w wersji wyposażenia "Active" z benzynowym silnikiem 1.0 TSI (110 KM) i 6-biegowym manualem startowały od 82 200 zł. Mocniejsza, 150-konna benzyna w wydaniu "Ambition" z 6-biegową skrzynią ręczną była dostępna od 95 750 zł. Z kolei 150-konny diesel z przekładnią DSG, startował od wersji "Ambition" za 116 100 zł.

Podobnie do oferowanej dziś wersji "Selection" wyposażone były kiedyś egzemplarze w wersji "Style". Wówczas benzyniak o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną startował od 104 700 zł - czyli był o całe 21 000 zł tańszy. Nafaszerowany wyposażeniem 2-litrowy diesel z DSG (150 KM) kosztował od 126 060 zł. W tym momencie to wydatek rzędu co najmniej 155 100 zł. 

Skoda Octavia nie jest wyjątkiem. W ostatnich latach podwyżki rzędu kilkudziesięciu tys. zł dotknęły wszystkie modele, niezależnie od marki i producenta.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Skoda | Skoda Octavia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy