Hybryda z wielką mocą i małym spalaniem. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w atrakcyjnej cenie

Toyota RAV4 obecna jest na rynku od 1994 r. i od tego czasu przeszła przemianę od kompaktowego samochodu miejskiego do mocarnego SUV-a. Jednocześnie każda kolejna generacja stanowiła odpowiedź z jednej strony na rynkowe zmiany i wyzwania, jakie przed inżynierami stawia ekologia, z drugiej – na rosnące oczekiwania współczesnych klientów. Najnowsza wersja, dostępna obecnie z atrakcyjnym rabatem Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, to najmocniejsza i najoszczędniejsza odmiana w całej historii modelu.


Prezentacja partnera

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid łączy przeciwieństwa: sportowe osiągi, niskie zużycie paliwa i bezemisyjną jazdę. Kluczami do sukcesu okazały się hybrydowy napęd o łącznej mocy 306 KM (samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie sześć sekund) oraz zaawansowany napęd na wszystkie koła AWD-i (doskonała trakcja gwarantowana). W praktyce wygląda to tak, iż przednią oś wspiera silnik benzynowy o mocy 185 KM, elektryczny o mocy 182 KM oraz generator, a tylną - kolejny silnik elektryczny o mocy 54 KM. Zalet tego rozwiązania jest zresztą więcej niż tylko oszczędna i dynamiczna jazda, a konkretnie panująca we wnętrzu pojazdu cisza. Asysta elektrycznych jednostek napędowych przekłada się bowiem na niższe obroty benzynowej. A skoro już jedziemy...

RAV4 Plug-in Hybrid: nawet zwykła przejażdżka stanie się niepowtarzalnym przeżyciem

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid została zaprojektowana modułowej platformie GA-K. To konstrukcja o stosunkowo niewielkiej wadze i nisko usytuowanym środku ciężkości, ale jednocześnie niezwykle sztywna. Dlaczego to ważne? Ponieważ przekłada się na pewność prowadzenia i charakterystyczną "lekkość" jazdy. I nie ma znaczenia, czy właśnie przedzieramy się przez miasto, pędzimy autostradą czy mierzymy się z mniej przyjaznym terenem (tutaj warto wspomnieć o specjalnych osłonach umieszczonych pod zderzakami). W tym miejscu pojawia się jednak inne pytanie: ile właściwie kilometrów przejedziemy?

Otóż według danych WLTP zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 75 km. Mimo to zasięg ten można zauważalnie zwiększyć w mieście - nawet do 100 km. A nie zapominajmy, że cały czas mówimy o jeździe bez zużycia choćby kropli paliwa i przy braku emisji spalin. W końcu jednak zajdzie potrzeba naładowania akumulatora, co przy skorzystaniu z gniazdka 230 V/32 A zajmie ok. 2,5 godziny, a postęp można na bieżąco śledzić na aplikacji MyToyota. Idącego z duchem czasu najnowocześniejszego wsparcia dla kierowcy dostępnego już w standardzie jest zresztą więcej. To choćby system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym, wgrana nawigacja Connected (również z mapami offline), inteligentny kluczyk czy cyfrowe zegary.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w standardzie ma także zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Dość powiedzieć, iż na pokładzie znajdują się takie zaawansowane systemy, jak m.in. iACC (inteligentny tempomat adaptacyjny), LTA (utrzymanie auta na pasie ruchu), PCS (dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia oraz automatyczne hamowanie w momencie ryzyka zderzenia z innymi uczestnikami ruchu drogowego) czy RSRS (przypomnienie o sprawdzeniu tylnych foteli przed wyjściem z samochodu).

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT: więcej, mocniej, szybciej

Toyotę RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT porównać można do sequela głośnego hollywoodzkiego hitu. Kinomani doskonale wiedzą, że kontynuacje rządzą się prostym prawem: ma być więcej, mocniej i szybciej. Podobnie jest w przypadku Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT: to więcej stylistycznych detali (m.in. lakierowany przedni grill oraz tylny dyfuzor w kolorze fortepianowej czerni), unikatowe 19-calowe felgi czy sportowa tapicerka z syntetycznego zamszu oraz skóry. Innymi słowy: najmocniejsza specyfikacja wyposażenia.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT to także jeszcze większe bezpieczeństwo za sprawą systemu RCTAB (ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu oraz funkcja automatycznego hamowania). Auto ma też w standardzie m.in. pamięć ustawień fotela kierowcy, kamerę 360 stopni i dwukolorowe nadwozie. Co więcej, to jedyna wersja w barwie lakieru Imperial Red, z którym kontrastują dach i lusterka w kolorze Attitude Black.

Dlaczego to dobry moment, aby uważniej przyjrzeć się RAV4 Plug-in Hybrid? Ponieważ w salonach Toyoty trwa obecnie wyprzedaż modelu z rocznika 2023, a ceny zaczynają się od 223 200 zł. Atrakcyjnymi rabatami do 36 700 zł zostały objęte wersje Dynamic, Selection, Style z dachem panoramicznym oraz najwyższa odmiana GR SPORT, która kosztuje teraz 261 200 zł. Samochód sfinansować można ponadto w programie KINTO ONE z niskimi ratami. Miesięczne raty w Leasingu KINTO ONE dla firm zaczynają się od 2272 zł netto, a w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE dla osób prywatnych od 2795 zł brutto.

Zużycie paliwa dla modelu 2.5 Plug-in Hybrid 306 KM AWD-i e-CVT: 1,0 l/100km, emisja CO2 22 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.

Prezentacja partnera

.