Belka ratuje życie

Pojawiły się pierwsze autobusy wyposażone w system zabezpieczający przed wjechaniem auta osobowego pod autobus.

System FUPS zmniejsza ryzyko poważnych obrażeń - zwłaszcza pasażerów aut, którzy stanowią aż 30% ofiar śmiertelnych w zderzeniach czołowych autobusów z samochodami. System opracowało i wprowadziło Volvo.

Reklama

W sytuacji zderzenia czołowego autobusu turystycznego i samochodu osobowego to kierowca i pasażerowie samochodu narażeni są na największe niebezpieczeństwo. W momencie gdy samochód wjedzie pod autobus, ryzyko doznania poważnych urazów maksymalnie wzrasta.

System FUPS, montowany w autobusach, zawiera stalową belkę znajdującą się za przednim zderzakiem, która zapobiega wjechaniu samochodu pod autobus. Dzięki temu w chwili zderzenia, strefy odkształceń samochodu mają możliwość zadziałać prawidłowo, zaś energia uderzenia dodatkowo zmniejsza się dzięki specjalnemu elementowi systemu ochrony FUPS, który absorbuje energię, zniekształcając się.

System chroni nie tylko kierowcę i pasażerów samochodu ale zapewnia też ochronę dolnych części przedniej ściany autobusu. Front Underrun Protection System stanowić będzie standardowy element wyposażenia autokarów Volvo 9700 i Volvo 9900.

Kolejną nowością w zakresie bezpieczeństwa w autobusach jest system ochrony kolan kierowcy podczas zderzenia czołowego KIP (Knee Impact Protection)

Składa się on z paneli absorbujących energię umiejscowionych na wysokości kolan kierowcy za deską rozdzielczą. W przypadku zderzenia, gdy kierowca uderza kolanami w tablicę rozdzielczą, energia kinetyczna pochłaniana jest przez te panele, które wgniatają się delikatnie i w sposób kontrolowany, minimalizując uraz.

Dowiedz się więcej na temat: Belek | volvo | ryzyko | autobus | zderzenia | ratowanie życia | Życie | Belka

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje