Znamy silniki mi.to!
Już za miesiąc reporter INTERIA.PL będzie miał okazję po raz pierwszy usiąść za kierownicą nowej alfy romeo mi.to.
Im bliżej pierwszych jazd, tym więcej wiadomo o tym samochodzie.
Gdy pierwsze małe alfy trafią do salonów będą oferowane z jednym z dwóch silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych.
Klienci będą mieli do wyboru diesla 1.3 Multijet o mocy 90 KM lub 1.6 o mocy 120 KM, a także silniki benzynowe 1.4 o mocy 78 KM (wolnossący) oraz 155 KM (doładowany).
Co ciekawe, Alfie udało się wreszcie ograniczyć masę samochodu. Mi.to z silnikiem 1.4 turbo waży tylko 1145 kg. 230 Nm i 155 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8.1 s oraz prędkość maksymalną 217 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa - przynajmniej według Włochów - wynoszącym 6.5 l/100 km. Nie ukrywamy, że w to akurat trudno nam uwierzyć.
Z kolei bazowa wersja z silnikiem 1.4 o mocy 78 KM i momencie 125 Nm ma ważyć 1080 kg. Osiągi? Na pewno niegodne alfy: przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 12.3 s a prędkość maksymalna to ledwo 176 km/h. Najwyraźniej Alfa Romeo jest konsekwentna w odchodzeniu od swojego hasła reklamowego "cuoresportivo". Dla porządku podajmy, że średnie zużycie paliwa tej wersji to 5.8 l/100 km.
Diesle? Mocniejsza alternatywa ma 1.6 l pojemności, 120 KM i 320 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie do 100 km/h w 9.8 s oraz prędkość maksymalną 194 km/h. Masa auta z takim silnikiem wynosi 1205 kg, zaś średnie zużycie paliwa to 4.75 l/100 km.
Alfa Romeo nie ujawniła jeszcze osiągów samochodu ze słabszym silnikiem wysokoprężnym.
Mi.to trafi do polskich salonów po wakacjach.